نکات مهم درباره فصل بهار که باید بدانید

بر اساس گفته های طب سنتی همه موجودات اعم از انسان، حیوانات، گیاهان و فصل ها دارای مزاج هستند. اگر مزاج فصول مختلف شبیه هم باشد، آب و هوا به طور کلی از اعتدال خارج شده و زمینه ساز شیوع بیماری های مختلف می گردد. در هر فصل با توجه به طبع و مزاج آن باید نکاتی را رعایت کنیم تا بدن سالمتری داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم تا نکات تغذیه ای فصل بهار را که بهتر است رعایت کنیم را بررسی کنیم.

کمتر غذا بخورید

در فصل بهار غذاهای لطیف تر و سبک تر مصرف کنید و در خوردن، حد اعتدال را رعایت کنید. برای جلوگیری از سستی و خواب آلودگی و افزایش غلظت خون، سعی کنید رژیم غذایی سبک داشته باشید و غذاهایی مانند آش، بورانی، اسفناج، بورانی شبدر و یونجه، کاهو سکنجبین، سمنو که انرژی پایه و ویتامین مورد نیاز بدن را تامین می کنند و خاصیت غذایی کمتری دارند و موجب پاکسازی خون و تقویت اعصاب و قوای بدن می شوند، مصرف کنید.

شیرینی جات و غذا های سرخ کردنی کمتر مصرف کنید

در فصل بهار غذاهای مولد خون مانند شیرینی ها، کیک و خامه زیاد و… مصرف نکنید. هم چنین از مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی خودداری کرده و از پرخوری، بر هم خوری و با هم خوری بپرهیزید؛ چرا که در این فصل بیشتر میوه ها و خوراکی ها طبع سردی دارند و در اثر با هم خوری یا پرخوری، ممکن است باعث ایجاد دل درد در افراد شوند.

نکات تغذیه ای فصل بهار

خوراکی های با مزاج گرم را کمتر مصرف کنید

یکی دیگر از نکات تغذیه ای فصل بهار که بهتر است رعایت کنید، این است که خوراکی هایی مانند آجیل های شور، تخمه، گردو و دیگر مغزها و همچنین ادویه تند مانند فلفل، دارچین، زنجبیل را کمتر مصرف کنید.

ورزش ملایم انجام دهید

در فصل بهار از انجام ورزش های سنگین بپرهیزید و ورزش های سبک انجام دهید. ورزش شدید موجب هیجان مواد ساکن در بدن شده و می تواند موجب بروز برخی بیماری ها از جمله بثورات پوستی گردد ولی ورزش سبک می تواند باعث تحلیل مواد و فضولات و دفع آنها از طریق ادرار و مدفوع شود.

منبع: نمناک

بینه فقط یک فروشگاه نیست

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا