ورزش در هنگام صبح چه تاثیراتی روی بدن دارد؟

با توجه به درگیری‌هایی مانند شغل، خانواده، دوستان، کارهای روزمره، خواب و… پیدا کردن یک زمان مناسب برای ورزش کردن بسیار دشوار شده است. تعیین کردن یک ساعت مشخص برای فعالیت بدنی در در روز ممکن است برای خیلی‌ها سخت باشد و به همین دلیل نتوانند ورزش کنند. با توجه به این درگیری‌ها در در روز، تنها راهی که پیش رو دارید این است که صبح ها ورزش کنید چرا که ورزش در هنگام صبح فواید زیادی دارد که در این مقاله قصد داریم آن ها را بررسی کنیم.

حواس‌پرتی‌ کمتر

هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، هنوز مغزتان به انجام کارهای روزمره و مسئولیت‌ها فکر نکرده و به همین دلیل مشغله‌ی فکری ندارید. همچنین، احتمال اینکه کسی با شما تماس بگیرد، پیام دهد یا ایمیل بفرستد بسیار کم است. هرچه حواس‌پرتی کمتری داشته باشید، بهتر قادر به ورزش کردن خواهید بود و به راحتی می توانید همه‌ی تمرکزتان را روی ورزشی که انجام می دهید بگذارید.

ورزش در هنگام صبح

رژیم غذایی سالم تر

در پژوهش‌هایی که در سال ۲۰۱۸، روی ۲۶۸۰ دانشجو انجام شد به این صورت بود که یک برنامه‌ی ورزشی ۱۵ هفته‌ای در اختیار داوطلبان قرار داده شد. این برنامه‌ شامل سه جلسه‌ی ۳۰ دقیقه‌ای تمرینات هوازی بود. پژوهشگران از شرکت کنندگان خواسته بودند که رژیم و الگوی غذایی خود را تغییر دهند. در نهایت کسانی که به برنامه‌ی ورزشی خود پایبند ماندند، همواره به سراغ غذاهای سالم‌تر رفتند و از مصرف گوشت قرمز و غذاهای سرخ‌شده دوری کردند.

یافته‌ها نشان می‌دهند که ورزش می‌تواند روی رژیم غذایی تأثیر بگذارد و باعث شود تا افراد غذاهای سالم‌تری مصرف کنند. بنابراین، ورزش کردن در صبح هم این فایده را به دنبال خواهد داشت و شما را تشویق خواهد کرد تا انتخاب‌های غذایی سالم‌تری در روز داشته باشید.

ورزش در هنگام صبح

 

افزایش تمرکز و یادگیری

اگر همیشه در تمرکز کردن مشکل دارید و نمی‌توانید به‌خوبی کارهایتان را پیش ببرید، بهترین راهکار برای شما ورزش در هنگام صبح خواهد بود.

پژوهشی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، نشان داد که ورزش کردن در صبح می‌تواند میزان تمرکز، یادگیری بصری و قدرت تصمیم‌گیری را تقویت کند. در این پژوهش، از شرکت‌کنندگان خواسته شد هر روز به مدت ۸ ساعت بنشینند و در بعضی روزها هیچ ورزشی انجام ندهند ، در برخی روزها صبح‌ها ۳۰ دقیقه روی تردمیل راه بروند و در برخی روزها هم به ازای هر نیم ساعت نشستن، ۳ دقیقه استراحت همراه با پیاده‌روی داشته باشند

نتایج حاکی از آن بود که داوطلبانی که ۳۰ دقیقه تردمیل صبحگاهی انجام می‌دادند، فعالیت ذهنی و شناختی بهتری در طول روز داشتند، بنابراین، ورزش کردن در هنگام صبح می‌تواند تأثیر مثبتی روی تمرکز داشته باشد و به شما کمک کند عملکرد بهتری در شغل و حرفه‌ی خود داشته باشید.

ورزش در هنگام صبح

بینه یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا