چرا بعد از دریافت واکسن کرونا می گیریم؟

این روزها خبرهای مختلفی درباره مرگ و میر در اثر دریافت واکسن می شنویم که ممکن است نگران کننده باشد، از طرفی بعضی از افراد هم بعد از دریافت واکسن مجددا به کرونا مبتلا می شوند.

ابتلا به کرونا بعد از دریافت واکسن

بررسی ها نشان می دهد که میزان مرگ و میر در افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، بسیار پایین آمده است. حتی در جهش دلتا نیز واکسن های مختلف کارایی نسبی خوبی داشته اند، تا جایی که تحقیقات نشان داده است که بعد از گذشت 90 روز از دریافت دوز دوم واکسن، بدن فرد در برابر جهش های احتمالی بعدی ویروس کرونا نیز ایمن خواهد شد.

زمانی که افراد برای واکسیناسیون مراجعه می کنند، شرح حال مناسبی از آنها گرفته نمی شود؛ فرد در حالی واکسن می زند که مبتلا به کرونا است و نمی داند که ایمنی حاصل از تزریق واکسن، بین 3 الی 4 هفته بعد از دریافت دوز دوم ایجاد می شود، به همین دلیل مواردی از ابتلای شدید و حتی مرگ و میر در هفته های نخست بعد از تزریق واکسن دیده می شود.

علاوه بر این بعضی از افراد تصور می کنند که بعد از دریافت واکسن، دیگر نیازی به رعایت پروتکل های بهداشتی نیست.

در نهایت به این نکته باید توجه داشت که بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و در برابر ویروس کرونا یا واکسن های آن، عکس العمل یکسانی نشان نمی دهد، توصیه می کنیم از نکات مهم قبل و بعد از تزریق واکسن آگاهی کامل داشته باشید و بعد از واکسینه شدن هم چنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید.

 

بینه فقط یک فروشگاه نیست

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا