8 دلیل برای اینکه از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده کنید

رژیم غذایی مدیترانه ای رژیم کار آمد و در عین حال کامل است که در این مطلب به مواردی که در رژیم مدیترانه ای باید رعایت شود اشاره می کنیم.

نکات مهم در رژیم مدیترانه ای

1- کالری شماری ممنوع

برای رعایت این برنامه غذایی به ماشین حساب نیازی ندارید. چربی های بد را با چربی های سالم جایگزین می کنید مثلا به جای کره به سراغ روغن زیتون بروید، به جای گوشت قرمز ماهی یا مرغ مصرف کنید، از میوه های تازه لذت ببرید و از مصرف دسرهای شیرین خودداری کنید. مقدار زیادی سبزیجات و حبوبات بخورید. مصرف آجیل خوب است اما فقط یک مشت در روز میل کنید و زیاده روی نکنید.

2- مصرف نان

از نانی استفاده کنید که دارای غلات کامل و به طور کلی سالم تر از آرد سفید باشد. نان پیتا غلات کامل دارد و  آغشته به روغن زیتون است همچنین میتوانید نان حمص یا تاهینی که نوعی خمیر غنی شده از پروتئین با دانه های کنجد آسیاب شده هستند را امتحان کنید.

رژیم غذایی مدیترانه ای

3- مصرف چربی های سالم

در این رژیم چربی ممنوع نیست فقط باید به دنبال نوع خوب آن باشید. چربی های مفید را میتوانید از آجیل، زیتون و روغن زیتون دریافت کنید. شاید جالب باشد بدانید که این چربی ها برای مبارزه با بیماری هایی مانند دیابت و یا سرطان مفید هستند.

4- تنوع غذایی

در این رژیم غذایی شما میتوانید از گوشت قرمز و لبنیات پرچرب، مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه، روغن زیتون و غلات کامل استفاده کنید. استفاده از  نخود، بامیه و ادویه جات سالم ، یکی از مشخصه های خوب رژیم مدیترانه ای است.

5- مصرف انواع ادویه ها

استفاده از گشنیز، رزماری، سیر، فلفل و دارچین در غذاهایتان، طعم و مزه ای را به شما می دهند که دیگر نیازی به اضافه کردن نمک  زیادی ندارید. برخی از این ادویه ها دارای مزایای سلامتی هستند. به عنوان مثال گشنیز و رزماری دارای آنتی اکسیدان و مواد مغذی ضد بیماری هستند.

رژیم غذایی مدیترانه ای

6- کمک به کاهش وزن

این اصول مدیترانه ای و سبک غذا خوردن آهسته به شما اجازه می دهد احساس سیری  کنید. و این به شما کمک می کند تا رژیم را رعایت کنید. انجام ورزش منظم نیز بخش مهمی از سبک زندگی است و این رژیم و انجام فعالیت ورزشی باعث کاهش وزن می شود

7- تقویت سلامت قلب

تقریباً همه چیز در این رژیم برای قلب شما مفید است. روغن زیتون و آجیل به کاهش کلسترول  کمک می کند. میوه ها ، سبزیجات و لوبیا به شفافیت خون کمک می کند. ماهی به کاهش تری گلیسیرید و فشار خون کمک می کند. حتی یک لیوان شراب روزانه برای قلب شما مفید است.

رژیم غذایی مدیترانه ای

8- تقویت روحیه با این رژیم

این رژیم همان طور که از قلب شما محافظت می کند برای مغز شما نیز مفید است. شما ازغذا ها و چربی هایی که باعث التهاب می شوند استفاده نمی کنید در عوض از غذاهای غنی شده از آنتی اکسیدان استفاده می کنید که استفاده از این سبک غذا تاثیر مثبت روی مغز می گذارد

بینه یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است ؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا