آیا انجام تمرینات تنفسی با کاهش وزن مرتبط است؟

تمرینات تنفسی یک تمرین ساده است که باعث می شود حواس پرتی های روزانه کمتر شود و بیشترین توجه روی تنفس باشد. تحقیقات نشان می دهد که تاثیرات تمرینات تنفسی روی همه ی ابعاد سلامتی از جمله سلامت بدن، سلامت ذهن با کاهش استرس و در نهایت خواب بهتر شود. نتایج حاصل از تحقیقاتی نشان می دهد که تمرینات تنفسی ممکن است باعث کاهش وزن شود.

در این مقاله قصد داریم تا فواید و تاثیرات تمرینات تنفسی را بررسی کنیم.

کاهش وزن با تمرینات تنفسی

کاهش وزن با تمرینات تنفسی

نتایج حاصل از تحقیقاتی نشان می دهد که تمرینات تنفسی ممکن است باعث کاهش وزن شود. در این مطالعه، شرکت کنندگان مبتلا به چاقی به مدت یک ماه؛ به طور دائم تمرینات تنفسی انجام دادند و در نهایت شاهد کاهش وزن قابل توجهی بودند.

علاوه بر این در مطالعاتی که به مدت 8 هفته روی تعدای از شرکت کنندگان انجام شد، نتایج حاکی از آن بود که انجام تمرینات تنفسی 3 بار در روز، هربار به مدت 45 دقیقه تاثیر چشمگیری روی کاهش وزن دارد.

کاهش وزن با تمرینات تنفسی

کاهش اشتها با تمرینات تنفسی

برخی تحقیقات نشان داده اند که تمرینات تنفسی ممکن است با کاهش احساس گرسنگی و در نتیجه کم شدن وعده های مصرفی باعث کاهش وزن شود. در آزمایشی که روی 60 نفر انجام شد، به افراد گفته شد تا نفس خود را برای 3 الی 4 ثانیه حبس کنند و عضلات معده را نیز منقبض کنند، در نهایت نتیجه این بود که افراد با انجام این تمرین، احساس گرسنگی کمتری داشتند.

تمرینات تنفسی می تواند سطح استرس را کاهش دهد

انجام تمرینات تنفسی می تواند یک راه برای کاهش  استرس باشد. مطالعات نشان می دهد که افزایش استرس و اضطراب باعث افزایش اشتها و پرخوری های عصبی در بعضی از افراد می شود و در واقع بالا رفتن هورمون کورتیزول (هورمون استرس)، می تواند به طور غیر مستقیم باعث چاقی شود؛ پس انجام تمرینات تنفسی باعث کاهش استرس و جلوگیری از پرخوری می شود.

کاهش وزن با تمرینات تنفسی

انواع مختلف تمرینات تنفسی

1-تنفس عمیق نفس عمیق بکشید و برای چند ثانیه نفس خود را درون سینه نگه دارید و سپس رها کنید.

2-تنفس دهانی عمل دم را از بینی انجام دهید و سپس هوای وارد شده را از دهان خارج کنید.

3-تنفس دیافراگمی این تنفس به تنفس شکمی نیز معروف است و به این صورت انجام می شود که باید دراز بکشید، دستانتان را بالای قفسه سینه قرار دهید، عضلات شکم را منقبض کرده و عمل دم را از بینی و بازدم را از دهان انجام دهید.

بینه یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا