راهکار ساده برای درمان بیماری آرتریت روماتوئید

اگرچه تحقیقات در مورد داروهای درمان آرتریت روماتوئید (RA) ادامه دارد، اما درحال حاضر هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و بهتر است از راه های دیگری برای بهبود علائم این بیماری استفاده کنید.

با این حال، رژیم غذایی سالم ، مدیریت استرس ، ورزش منظم و سایر داروهای درمانی می تواند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند. درمان های مکمل نیز می توانند به تسکین درد و کاهش التهاب کمک کنند.  هم چنین داروهای تعدیل کننده بیماری می توانند علائم را کاهش دهند و از آسیب مفاصل جلوگیری کرده و به بهبودی RA کمک کنند.

در این مقاله قصد داریم تا راهکار های ساده ای را برای بهبود بیماری آرتریت روماتوئید معرفی کنیم.

خواب کافی

داشتن خواب کافی برای همه مهم است اما برای افرادی که به بیماری آرتریت روماتوئید (RA) مبتلا هستند اهمیت ویژه ای دارد. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که کیفیت پایین خواب بر میزان درد و توانایی حرکتی این افراد تأثیر می گذارد.

سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید و اگر مشکل بی خوابی دارید و فکر می کنید ممکن است دچار آپنه خواب باشید، برای تشخیص و درمان از یک پزشک مشورت بگیرید.

بهبود بیماری آرتریت روماتوئید

ورزش

نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده در سال 2014 نشان می دهد که ورزش ممکن است باعث بهبود کیفیت خواب و کاهش خستگی در افراد مبتلا به RA شود. البته سعی کنید ورزش هایی را انتخاب کنید که به مفاصل فشار زیادی وارد نکند. پیاده روی سریع ، شنا و ایروبیک جز ورزش هایی هستند که فشار کمتری بر  مفاصل وارد می کنند.

اگر نمیدانید که چه ورزش هایی برای شما مناسب هستند، از یک فیزیوتراپ کمک بگیرید تا تمرینات مناسبی را به شما پیشنهاد دهد.

بهبود بیماری آرتریت روماتوئید

ماساژ درمانی

نتایج حاصل از یک منبع معتبر در سال 2013 نشان می دهد که پس از یک ماه افراد مبتلا به روماتوئیدی که ماساژ با فشار متوسط دریافت کرده بودند در عین حال که درد کمتری داشتند، دامنه ی حرکتی شان نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

بسته به شدت بیماری، ماساژ میتواند توسط یک درمانگر آموزش دیده، یکی از اعضای خانواده یا توسط خود بیمار انجام شود.

رژیم غذایی

در مطالعه ای که در سال 2017 انجام شد، 24 درصد از مردم گفتند که رژیم غذایی آنها بر بیماری آرتریت روماتوئید تاثیر گذاشته است و پیشرفت بیماری را کند کرده و احتمالا آسیب به مفاصل را کاهش داده است.

بهبود بیماری آرتریت روماتوئید

سعی کنید غذاهای دارای آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی مانند: سبزیجات خام یا کمی پخته شده، ادویه جاتی مانند زردچوبه و زنجبیل، میوه و ماست را بیشتر مصرف کنید و از مصرف غذاهای فرآوری شده، شکر و روغن های مضر خودداری کنید.

 

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا