نکاتی که همه افراد مبتلا به فشار خون بالا باید بدانند

اگر فشار خون بالا دارید ، احتمالاً نگران کنترل آن هستید. فشار خون بالا یکی از عوامل خطرناک و اصلی برای بیماری های قلبی وعامل اصلی مرگ و سکته مغزی است و باعث اتفاق افتادن بیش از 1100 مرگ در روز می شود. نکته قابل توجه این است که اکثر این مرگ ها قابل پیشگیری هستند و راه های درمانی متفاوتی برای کنترل فشار خون بالا داریم اما در کمتر از 44 درصد موارد، افراد فشار خون خود را کنترل می کنند.

اگر علاقمند به کنترل فشار خون خود هستید ،این سه مورد را حتما مطالعه کنید

فشار خون خود را در خانه کنترل کنید.

تحقیقاتی که در سال های اخیر انجام شده است می دهد که اندازه گیری فشار خون در منزل می تواند پیش بینی بهتری برای اندازه گیری ها باشد و نظارت مداوم فشار خون در خانه باعث بهبود کنترل فشار خون می شود.
چندین متخصص در حال حاضر کنترل مداوم فشار خون در منزل را تأیید می کنند و تاکید می کنند که بهتر است قبل از اندازه گیری فشار خون، ابتدا 5 دقیقه آرام بنشینید و بعد اقدام به اندازه گیری و ثبت فشار خون کنید.

شب ها داروهای فشار خون خود را مصرف کنید

در گذشته ، برخی بر این باور بودند که در طول روز فشار خون بالاتر است، بنابراین بهتر است صبح ها داروهای فشار خون را مصرف کرد اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف داروهای فشار خون در شب تاثیر بیشتری در کاهش فشار خون دارد و مهمتر از همه ، ممکن است خطر مرگ، احتمال حمله قلبی ، نارسایی قلبی و سکته را کاهش دهد. توصیه دیگر این است که اگر از داروهای فشار خون که ادرار آور هستند استفاده می کنید، بهتر است صبح ها آن را مصرف کنید تا مجبور نشوید شب مدام به دستشویی بروید.

با این حال تمامی این موارد کلی هستند و توصیه می کنیم که داروهایتان را طبق دستور پزشک مصرف کنید و بدون مشورت با متخصص زمان مصرف دارو ها را تغییر ندهید.

کنترل فشار خون

 از پزشک خود بپرسید که آیا فشار خون بالا در شما، به دلیل مشکلات هورمونی است ؟

همان طور که می دانیم یکی از علل بالا رفتن فشار خون، بالا رفتن هورمون آلدوسترون است. به نظر می رسد که این مورد خیلی کم اتفاق بیافتد با این حال ، تحقیقات اخیر نشان می دهد که سطح بالای آلدوسترون ممکن است علت فشار خون بالای بیش از حد باشد. یک مقاله نشان داد که در 20 درصد از افرادی که سطح آلدوسترون آن ها بالا است، فشار خون بالایی نیز دارند .
شما می توانید با انجام کار هایی مانند ورزش منظم، کاهش وزن، خوردن غذای مغذی، پرهیز از مصرف الکل ، نمک اضافی فشار خون خود را کنترل کنید.

شما می توانید با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا باید فشار خون خود را در خانه کنترل کنید یا خیر؟ داروهای خود را در شب مصرف کنید یا در روز ؟ و در آخر ممکن است شما را از نظر سطح آلدوسترون آزمایش کنند .

بینه یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شمامفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا