چرا باید خواب کافی داشته باشیم؟

خواب کافی این امکان را می دهد که بدن شما سلول های عصبی را بازیابی کند و این کار باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری ها می شود .

تاثیرات خواب کافی بر بدن

1- سلامت قلب: حملات قلبی و سکته معمولا در ساعات اولیه صبح رخ می دهد. کمبود خواب، باعث بالا رفتن کلسترول و وخیم شدن فشارخون که عامل سکته و بیماری قلبی است ، می شود. برای اینکه از سلامت قلب خود مطمئن باشید؛ لازم است در هر شبانه روز بین 7 الی 9 ساعت، خواب کافی داشته باشید.

2- کاهش استرس: کم خوابی باعث می شود که بدن در حالت آماده باش قرار بگیرد و ترشح هورمون استرس در بدن زیاد شود؛ که این حالت سبب بالا رفتن فشار خون می شود و خطر حمله قلبی افزایش می یابد.

خواب کافی

3- ترمیم بدن: یکی از اجزای تشکیل دهنده ی سلول، پروتئین است که در هنگام خواب پروتئین بیشتری در بدن تولید می شود و سلول ها در هنگام خواب به راحتی قادرند خود را ترمیم کنند.

4- کاهش افسردگی: کمبود برخی از هورمون ها در بدن باعث ایجاد مشکلاتی می شود، یکی از این هورمون ها سروتونین است که کمبود آن در بدن، احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. خواب کافی باعث دریافت مقدار زیادی سروتونین می شود که از ابتلا به افسردگی جلوگیری می کند.

5- کاهش وزن: افرادی که شب ها بیدار هستند معمولا احساس گرسنگی می کنند و علت آن هم ترشح هورمون هایی مانند گرلین و لپتین است. گرلین پیام گرسنگی را ارسال کرده و لپتین آن را متوقف می کند و هنگامی که فردی دچار کم خوابی و بی خوابی می شود گرلین بیشتر و لپتین کمتری ترشح می شود ؛ و این رخداد باعث می شود تا بدن به خوبی از انسولین استفاد نکند.

بینه فقط یک فروشگاه نیست

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا