3 راهکار های طبیعی و کلیدی برای بالا بردن انرژی بدن

اگر احساس تنبلی می کنید، در بیدار شدن مشکل دارید، یا چندین فنجان قهوه می خورید تا کمی پر انرژی تر به نظر برسید، باید بگیم که تنها نیستید. خوشبختانه برای کاهش خستگی، راهکار های طبیعی زیادی برای بالا بردن انرژی بدن وجود دارد که با اعمال تغییرات جزئی در سبک زندگی خود می توانید میزان انرژی خود را به طرز چشمگیری بالا ببرید، در این مقاله قصد داریم تا این راهکارها را با هم بررسی کنیم:

توجه به خواب کافی

نداشتن خواب کافی می تواند سطح انرژی شما را تخلیه کند و باعث شود تا روز بعد احساس بی حالی، بدخلقی و خستگی داشته باشید. اگرچه میزان خواب کافی برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد اما متخصصان به طور کلی توصیه می کنند که حداقل 7 ساعت خواب شبانه را برای افزایش سطح انرژی و حمایت از سلامت کلی بدن در نظر داشته باشید.

بالا بردن انرژی بدن

برخی تحقیقات نشان می دهد که محدود کردن استفاده از وسایل الکترونیکی مانند تلفن، لپ تاپ یا تلویزیون قبل از خواب نیز می تواند به افزایش کیفیت خواب و جلوگیری از خواب آلودگی در طول روز کمک کند. اگر به سختی می توانید بخوابید، توصیه می شود که قبل از خواب دوش بگیرید یا کتاب بخوانید.

کنترل استرس

استرس نه تنها می تواند به سلامت جسمی و روانی شما آسیب جدی وارد کند، بلکه ارتباط نزدیکی با احساس خستگی دارد. علل بالقوه استرس عبارت اند از: فشار ناشی از مسئولیت های روزمره در محل کار، مدرسه یا خانه، تغییرات استرس زای ناگهانی در زندگی، مانند از دست دادن شغل، جدایی و…

در بسیاری از موارد، حذف کامل منابع استرس از زندگی امکان پذیر نیست. با این حال، اگر بتوانید سطح استرس خود را کنترل کنید، مطمئن باشید که پر انرژی تر خواهید بود. با این حال ورزش یکی از راه های کنترل استرس است. یوگا، پیاده روی یا هر نوع ورزش دیگری که به آن علاقه دارید نه تنها باعث کاهش استرس می شوند بلکه تاثیر مثبتی روی بالا بردن انرژی بدن خواهند داشت.

بالا بردن انرژی بدن

محدودیت مصرف شکر

معمولا وقتی احساس خستگی می کنیم، به راحتی به سراغ یک میان وعده شیرین و پر از شکر می رویم؛ با این حال، اگرچه شکر می تواند برای چند ساعت به ما انرژی دهد، اما به سرعت از بین می رود و می تواند احساس خستگی بیشتری نسبت به قبل در ما ایجاد کند. مصرف مقادیر زیاد شکر ممکن است خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی را نیز افزایش دهد، بنابراین محدود کردن مصرف شکر می تواند هم برای سطح انرژی و هم برای سلامتی مفید باشد.

 

اگر به دنبال خوراکی های شیرین هستید که علاوه بر احساس سیری، احساس خستگی کمتری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم تا از خوراکی هایی مانند توت تازه، میوه خشک شده، انواع خشکبار و… استفاده کنید و به اندازه ی کافی آب بنوشید. کم آبی می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد مغز، خلق و خو، سطح انرژی و موارد دیگر داشته باشد.

بینه، فقط یک فروشگاه نیست!

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا