خوراکی‌ها و میوه‌های مفید برای شادابی پوست

از گذشته تا کنون اهمیت تغذیه و مواد خوراکی که افراد روزانه آن‌ را مصرف می‌کنند در سلامتی و زیبایی پوست مورد توجه بوده است. امروزه با انجام پژوهش‌ها و تحقیقات لازم، دیگر این موضوع به اثبات رسیده است که هر آنچه افراد مصرف می‌کنند می‌توانند روی ظاهر آنها تأثیر به سزایی داشته باشند.

از این رو در این مقاله قصد داریم، تا خوراکی هایی که باعث روشنی و درخشش پوست می شود را معرفی کنیم

لیمو ترش 

لیموترش مقادیر زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان دارد و این دو ماده مغذی در لیمو ترش باعث سفیدتر شدن پوست می شوند و ملانین های زیر پوست را کاهش می‌دهند. همانطور که می‌دانید هر چقدر بیشتر ملانین تولید شود  پوست تیره‌تر به نظر می‌رسد پس برای کاهش تولید ملانین مصرف لیموترش معجزه می‌کند پس از خوردن لیمو ترش غافل نشوید و در سالادها و انواع غذاها از آن استفاده کنید.

اسفناج

اسفناج را تا جایی بپزید که فقط مقداری نرم شود بعد عصاره یا خود برگ‌های آن را روی صورت بمالید این کار را هفته‌ای سه بار تکرار کنید بعد از یک ماه تأثیر شگفت انگیز آن را در سفیدی صورت خواهید دید.

پوست روشن

مواد حاوی ویتامین E مصرف کنید

ویتامین E باعث سفیدی و شفافیت صورت می‌شود تنقلاتی مانند تخمه آفتابگردان سرشار از این ویتامین هستند. مغز تخمه آفتابگردان را همیشه به مقدار کمی پیش خود داشته باشید و به عنوان میان وعده استفاده کنید ضمناً می‌توانید آن را به صورت یک پودر نرم درآورده و به همراه مقداری عصاره لیمو ترش به عنوان ماسک استفاده کنید و ببینید چطور پوست را سفید و روشن می‌کند

گوجه فرنگی 

گوجه فرنگی به از بین رفتن لکه‌های قهوه‌ای کمک میکند. گوجه فرنگی را به هر شکلی که دوست دارید در رژیم غذایی خود قرار دهید و اگر حوصله دارید آن را رنده کرده و به صورت ماسک روی صورت بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند این کار را سه بار در هفته و هر بار نیم ساعت تکرار کنید بعد از دو یا سه ماه خواهید دید پوستتان سفید و شفاف می‌شود.

پوست روشن

تخم کتان بخورید

این ماده غذایی سرشار از امگا 3 است همانطور که می‌دانید امگا 3 از چربی‌های مفید برای بدن بوده و بسیاری از پزشکان قرص ای ویتامین را برای درمان بیماری‌های پوستی تجویز می‌کنند. تخم کتان، امگا 3 مورد نیاز برای بدن را تأمین کرده و هم چنین باعث زیبایی و روشن شدن صورت شده و لکه‌های تیره و کدر را از بین می‌برد.

سبزیجات نارنجی مصرف کنید

سبزیجات نارنجی مانند کدو حلوایی، هویج، زردآلو و انبه خاصیت خیلی زیادی داشته و باعث سلامت بدن و زیبایی می‌شوند. این میوه‌ها را می‌توانید به صورت خام و به عنوان میان وعده استفاده کنید و یا اینکه کمی آنها را پخته و به عنوان سالاد کنار غذا سرو نمایید، اضافه کردن مقداری لیمو و نمک و فلفل آنها را خوشمزه‌تر می‌کند.

بینه یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا