3 خاصیت شگفت انگیز منیزیم

منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن انسان است و چندین نقش مهم در سلامت بدن و مغز شما ایفا می کند. با این حال، حتی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید، ممکن است به اندازه کافی منیزیم دریافت نکنید.

حدود 60 درصد از منیزیم موجود در بدن در استخوان ها و بقیه آن در ماهیچه‌ها، بافت‌های نرم و خون وجود دارد. در واقع، هر سلول بدن حاوی مقداری منیزیم است که برای ادامه ی حیات به آن نیاز دارد.

یکی دیگر از نقش های اصلی منیزیم در بدن این است که به عنوان یک کوفاکتور یا مولکول کمکی در واکنش های بیوشیمیایی که به طور مداوم توسط آنزیم ها انجام می شود، شرکت کند و جالب است بدانید که در بیش از 600 واکنش بدن نقش دارد که در ادامه چند مورد از آن ها را نام می بریم

نقش منیزیم در بدن

ایجاد انرژی: به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند.

تشکیل پروتئین: به ایجاد پروتئین های جدید از اسیدهای آمینه کمک می کند.

نگهداری ژن: به ایجاد و ترمیم DNA و RNA کمک می کند.

حرکات عضلانی: بخشی از انقباض و شل شدن عضلات بر عهده ی این ماده ی معدنی است.

تنظیم سیستم عصبی: به تنظیم انتقال دهنده های عصبی کمک می کند که پیام ها را در سراسر مغز و سیستم عصبی بدن ارسال کنند.

متأسفانه، مطالعات نشان می دهد که حدود 50٪ از مردم روزانه کمتر از مقدار توصیه شده، منیزیم دریافت می کنند، به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا برخی از خواص منیزیم را بررسی کنیم.

بهبود عملکرد ورزشی

در حین ورزش، بسته به فعالیت، ممکن است 10 تا 20 درصد بیشتر از زمانی که در حال استراحت هستید به منیزیم نیاز داشته باشید.منیزیم به انتقال قند خون به ماهیچه ها و دفع لاکتات که ممکن است در حین ورزش ایجاد شود و باعث خستگی شود، کمک می کند.

مطالعه ی انجام شده بر روی ورزشکاران نشان داد که، والیبالیست‌ هایی که روزانه 250 میلی‌گرم منیزیم مصرف می‌کردند در مقایسه با بقیه ی ورزشکاران، در پرش و انجام حرکات بازو پیشرفت‌ بیشتری داشتند.

در مطالعه دیگری، ورزشکارانی که به مدت چهار هفته مکمل منیزیم مصرف کردند، در زمان دویدن، دوچرخه سواری و شنا سرعت عمل بالاتری داشتند.  در نهایت مطالعات نشان می دهند که مصرف مکمل منیزیم می‌تواند باعث بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری مزمن شود.

نقش منیزیم در بدن

مبارزه با افسردگی

منیزیم نقش مهمی در عملکرد مغز و خلق و خو ایفا می کند و سطوح پایین آن خطر افسردگی را افزایش میدهد.

نتایج حاصل از تحقیقاتی که بر روی بیش از 8800 نفر انجام شده است نشان می دهد، افراد زیر 65 سال که مقدار کمی منیزیم مصرف می کنند، 22 درصد بیشتر در معرض خطر افسردگی قرار دارند.

در یک کار آزمایی بالینی که بر روی افراد مسنی که به افسردگی مبتلا بودند، توصیه شد که روزانه 450 میلی گرم منیزیم مصرف کنند، در نهایت نتایج حاکی از این بود که منیزیم در این افراد مانند یک داروی ضدافسردگی عمل کرده است و تا حد زیادی خلق و خوی این افراد را بهبود داده است.

پیشگیری از دیابت نوع 2

مطالعات نشان می دهد که در حدود 48 درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع 2، منیزیم به مقدار کافی مصرف نمی کنند و این می تواند توانایی انسولین را برای تحت کنترل نگه داشتن سطح قند خون مختل کند

یک مطالعه که بر روی بیش از 4000 نفر به مدت 20 سال انجام شد، نشان داد افرادی که بیشتر منیزیم مصرف می کنند، 47 درصد کمتر از بقیه در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند.

بینه یک کلیک تا سلامتی

 

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا