آزمون آشنایی با فواید امگا 3 و روغن ماهی

اسیدهای چرب امگا 3 مزایای زیادی دارند . تصور میشود که اسیدهای چرب نقش مهمی در کاهش التهاب های سراسر بدن به خصوص در رگ‌های خونی، مفاصل و سایر اندام‌ها دارند. قصد داریم تا فواید امگا 3 را دقیق تر بررسی کنیم

فواید مصرف امگا 3

سلامت قلب و عروق
اسید های چرب امگا 3 باعث کاهش خطر مرگ ناشی از حملات قلبی میشوند. روغن موجود در ماهی باعث کاهش آریتمی (اختلال ریتم قلب) میشود و جالب است بدانید که مصرف امگا 3 باعث کاهش خطر حملات بعدی برای افرادی که قبلا حمله ی قلبی داشته اند، میشود.

آرتریت روماتوئید
محققان معتقدند که مصرف امگا 3 به طرز چشمگیری درد های مفصلی ناشی از بیماری آرتریت روماتوئید را کاهش میدهد و باعث افزایش کارایی داروهای ضدالتهابی میشود.

بهبود سردرد های میگرنی
محققان معتقدند رژیم غذایی که حاوی اسید های چرب امگا 3 موجود در ماهی ها است، میتواند باعث کاهش تعداد دفعات و حملات میگرن شود و به مرور باعث بهبود سردرد های میگرنی میشود.متخصصان تغذیه به افرادی که در رژیم غذایی خود به اندازه کافی امگا 3 مصرف نمیکنند، توصیه میکنند که از این ماده ی غذایی مفید در برنامه غذایی خود بیشتر استفاده کنند.

افسردگی
پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند در جوامعی که افراد غذاهای حاوی امگا 3 را 2 الی 3 بار در هفته مصرف میکنند، کمتر به افسردگی مبتلا میشوند. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که روغن ماهی علائم افسردگی در بیماری اختلال دو قطبی را کاهش میدهد.

با انجام این آزمون اطلاعات خود را درباره فواید امگا 3 و روغن ماهی محک بزنید.

بینه یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا