کدام مواد غذایی سطح کراتین بدن را افزایش می دهند؟

کراتین نوعی پروتئین ساختاری است که در مو، پوست و ناخن ها یافت می شود. این به ویژه برای حفظ ساختار پوست شما، حمایت از بهبود زخم، و حفظ سلامت و استحکام موها و ناخن‌ها ضروری است.
اغلب گفته می شود مکمل های کراتین به جلوگیری از ریزش مو، افزایش رشد ناخن و بهبود بافت پوست کمک می کنند. با این حال، مقدار زیادی غذاهای سالم ممکن است به طور طبیعی از سنتز کراتین بدن شما حمایت کند. در این مقاله قصد داریم تا مواد غذایی حاوی کراتین را بررسی کنیم.

تخم مرغ

خوردن تخم‌مرغ یک راه عالی برای تامین کراتین طبیعی است. در واقع، تخم مرغ منبع عالی بیوتین است، یک ماده مغذی ضروری که در سنتز کراتین نقش دارد. یک تخم مرغ پخته شده 10 میکروگرم از این ماده مغذی یا 33 درصد از ارزش روزانه (DV) را فراهم می کند. علاوه بر این، پروتئین موجود در تخم‌مرغ تولید کراتین را تقویت می‌کند.

پیاز

پیاز نه تنها برای طعم دادن به غذاهای مورد علاقه شما عالی است، بلکه تولید کراتین را نیز افزایش می دهد.
این سبزی حاوی  سرشار از N-استیل سیستئین است که یک آنتی اکسیدان گیاهی نامیده می شود و در بدن به اسید آمینه ای به نام لیسیتین که یکی از اجزای کراتین است، تبدیل می کند. پیاز همچنین سرشار از فولات است که یک ریزمغذی ضروری است که به حفظ سلامت فولیکول‌های مو کمک می کند.

کراتین

ماهی قزل آلا

ماهی سالمون سرشار از پروتئین است و در هر وعده تقریباً 17 گرم پروتئین دارد. همچنین ماهی قزل آلا منبع عالی از بیوتین که یکی دیگر از مواد مغذی کلیدی برای تولید کراتین است را دارد.

این ماهی همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است، که بسیار برای قلب مفید است و به بهبود رشد مو، افزایش تراکم مو و محافظت در برابر ریزش مو کمک می کند.

دانه های آفتابگردان

تخمه آفتابگردان منبع عالی بیوتین و پروتئین برای حمایت از تولید کراتین است. فقط 1/4 فنجان تخمه آفتابگردان (35 گرم) حاوی 7 گرم پروتئین و 2.6 میکروگرم بیوتین است. علاوه بر این، این دانه‌ها سرشار از انواع ریز مغذی‌ های دیگر، از جمله ویتامین E، مس و سلنیوم  هستند.

کراتین

سیر

مانند پیاز، سیر دارای مقدار زیادی N-استیل سیستئین است که بدن شما آن را به سیستئین که یک آمینو اسید موجود در کراتین است، تبدیل می کند.
برخی از مطالعات نشان می دهد که سیر ممکن است به سلامت پوست کمک کند. به عنوان مثال، یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که عصاره سیر سلول های کراتینوسیت را که مسئول تولید کراتین هستند، از آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند
مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی بیشتر نشان می‌دهد که این سبزی محبوب آلیوم ممکن است باعث بهبود زخم، مبارزه با عفونت‌های میکروبی و کندی علائم پیری شود (منبع معتبر ۱۷).
سیر همچنین دارای بسیاری از ریزمغذی‌های مفید از جمله منگنز، ویتامین B6 و ویتامین C است (منبع معتبر 19).

هویج

هویج سرشار از پرو ویتامین A و سرشار از ویتامین C است که سنتز کلاژن را برای حمایت از سلامت مو، پوست و ناخن تقویت می کند. بعلاوه، این ویتامین به بهبود زخم، کاهش التهاب و محافظت در برابر آسیب پوست کمک می کند. علاوه بر این، هویج حاوی مقدار زیادی بیوتین، ویتامین B6، پتاسیم و ویتامین K1 است.

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا