درمان میگرن با خوردن ماهی

محققان معتقدند رژیم غذایی که حاوی اسید های چرب موجود در ماهی ها است، میتواند باعث کاهش تعداد دفعات و حملات میگرن شود.

محققان معتقدند رژیم غذایی که حاوی اسید های چرب موجود در ماهی ها است، میتواند باعث کاهش تعداد دفعات و حملات میگرن شود.متخصصان تغذیه به افرادی که در رژیم غذایی خود به اندازه کافی ماهی مصرف نمیکنند، توصیه میکنند که از این ماده ی غذایی مفید در برنامه غذایی خود بیشتر استفاده کنند.

برای اثبات این پژوهش، مطالعه ی جدیدی در BMJ منتشر شده است که در آن 182 شرکت کننده در طول 16 هفته در ایالت متحده انتخاب شدند که تاثیر رژیم غذایی بر میزان و شدت میگرن در آنها اندازه گیری شود.

اکثریت شرکت کنندگان با میانگین سنی 38 سال بودند که 88 درصد این افراد را تشکیل دادند. داوطلبان این مطالعه به طور متوسط 5 تا 20 حمله میگرن در ماه داشتند که 67 درصد آنها دچار میگرن مزمن بودند.

بیشتر بدانیم

داوطلبان در این پژوهش به 3 گروه تقسیم شدند و به هر گروه رژیم های غذایی زیر داده شد:

رژیم H3 (افزایش اسیدهای چرب EPA + DHA) ، رژیم H3-L6 (افزایش اسیدهای چرب EPA + DHA و کاهش اسید لینولئیک) و رژیم کنترل (مصرف متوسط ​​اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در ایالات متحده).

نتایج به این صورت بود :

میزان سردرد های میگرنی در روز، در افرادی که رژیم های H3 و H3-L6 دریافت کرده بودند در مقایسه با افرادی که به آن ها رژیم کنترل داده شده بود؛ کمتر بوده است. همچنین روند بهبودی این افراد نسبت به گروه سوم افزایش چشمگیری داشته است.

بهبود سردرد های میگرنی با خوردن ماهی

چگونه خوردن ماهی به بهبود سردرد های میگرنی کمک میکند؟

فیتوپلانکتون های موجود در دریا منابع اسید های چرب مفید هستند و خوراک ماهی ها محسوب میشوند، زمانی که ماهی ها فیتوپلانکتون مصرف میکنند، اسید های چرب موجود در فیتوپلانکتون ها در بافت ماهی ذخیره میشود و شما با خوردن ماهی این ماده ی مفید را دریافت میکنید.

برای آشنایی با فواید امگا 3 برای بدن، اینجا کلیک کنید

منابع اسید های چرب امگا 3

ماهی هایی که در آب های سرد زندگی میکنند منابع اسید های چرب امگا 3 هستند؛ مثل ماهی سالمون، ماهی آزاد، ماهی تن، شاه ماهی، ساردین

منبع: health online

بینه فقط یک فروشگاه نیست

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا