با مصرف این 5 ماده غذایی کمتر عصبانی خواهید شد

تاحالا شده که صبح ها وقتی به سرکار یا مدرسه می روید، به افرادی برخورد کنید که بسیار عصبانی به نظر می رسند؟ یا تاحالا شده درست قبل از ناهار، کنترل خود را از دست داده باشید و با همکارتان بحث داشته باشید؟ یا در حوالی وقت شام با شوهرتان یا فرزندتان مشاجره داشته باشید؟  باور کنید یا نه، خوردن غذاهای خاص در ساعات خاصی از روز می تواند به کنترل خلق و خوی شما کمک کند و باعث شود کمتر دچار عصبانیت شوید.

صبح ها ویتامین c مصرف کنید

اگر اغلب در هنگام صبح‌ها احساس می کنید که عصبانی یا پریشان هستید، احتمالاً استرس مداومی را تجربه می‌کنید، به این معنی که بدن شما با آسیب‌های اکسیداتیو عمده مواجه است. ویتامین C یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها است و از آنجایی که بدن ما قادر به ساخت آن نیست، باید روزانه به میزان زیادی از آن استفاده کنیم.

از آنجایی که گرما و نور ویتامین C را تجزیه می کنند، بهتر است مرکباتی مثل پرتقال یا لیمو را درست قبل از مصرف، به صورت تازه برش دهید. یه لیوان آب پرتقال، مقداری آب ولرم همراه با لیمو ترش تازه یا مقداری کیوی خرد شده می تواند اثر جادویی روی خلق و خوی شما بگذارد.

تخمه کدو بهترین انتخاب برای میان وعده صبح

اکثر بزرگسالان فکر می کنند میان وعده های صبح فقط برای کودکان و نوجوانان هستند، اما بسیاری از افراد ممکن است در این زمان بداخلاق شوند. این اتفاق ممکن است به دلیل حذف صبحانه باشد،حتما به این مساله توجه داشته باشید که حدود ساعت 10 تا 11 صبح، بدن شما به مقدار زیادی مواد مغذی نیاز دارد تا بتواند شما را تا زمانی که بتوانید برای ناهار استراحت کنید، شاداب و پرانرژی نگه دارد.

محققان توصیه می کنند که مقداری تخمه کدو همراهتان داشته باشید، زیرا هم قابل حمل و فاسد نشدنی هستند و هم سرشار از منیزیم معدنی هستند و با تنظیم فشار خون به شما کمک می‌کند تا آرامش بیشتری داشته باشید. تخمه کدو به طور طبیعی قند بسیار کمی دارد، بنابراین قبل از  ناهار دچار افت قندخون نخواهید شد.

قبل از ناهار جو مصرف کنید

عصبانیت در هنگام ظهر اغلب نتیجه ی قند خون پایین است، بنابراین اگر مشغله ی زیادی دارید که مجبور هستید دیر ناهار بخورید، تا زمان ناهار باید چیزی بخورید که قند خون شما را به محدوده سالم برگرداند و سریعا دچار افت قندخون نشوید. جو یک غلات کامل است که تاثیر شگفت انگیزی بر قند خون دارد و آن را برای ساعت ها ثابت نگه می دارد.

جو یک جایگزین عالی برای مصرف پاستا و برنج با فیبر بالا است. شما میتوانید جو را برای صبحانه با گردو و کمی دارچین میل کنید،یادتان باشد که  خوردن یک فنجان جو پخته شده برای چند بار در هفته تاثیر مثبتی روی کنترل خلق و خوی شما خواهد داشت.

میان وعده بعد از ظهر، بادام زمینی و پاپ کورن

همه ما ممکن است حوالی ساعت 3 بعد از ظهر افت انرژی را تجربه می کنیم، و این می تواند باعث شود تا شما زمانی که به یک جلسه کاری می روید یا در راه منزل هستید، زیاد از کوره در بروید. این حالت ممکن است شما را وادار کند تا برای خوردن یک میان وعده نه چندان سالم به سراغ نوشیدنی های انرژی زا، فست فود یا شیرینی جات بروید.

یادتان باشد شما به چیزی نیاز دارید که هورمون های سروتونین(انتقال دهنده عصبی که احساس لذت را افزایش می دهد) را تقویت کند. متخصصان تغذیه 30 گرم بادام زمینی همراه با یک فنجان ذرت بو داده را برای میان وعده ی بعد از ظهر پیشنهاد می کنند. بادام زمینی برشته شده و بدون نمک را انتخاب کنید تا به مقدار کافی ویتامین B دریافت کنید؛ از طرفی کربوهیدرات های موجود در پاپ کورن سوخت کافی برای شاد کردن مغز شما را فراهم می کند.

این بادام زمینی و ذرت بو داده خیلی راحت قابل حمل هستند و با ۱۹۷ کالری و بیش از ۳ گرم فیبر، تا شام شما را سیر و راضی نگه می دارند. اگر بادام زمینی دوست ندارید یا به آن حساسیت دارید، 30 گرم شکلات تلخ (حداقل 70 درصد کاکائو) را جایگزین کنید.

همراه با شام فلفل بخورید

گاهی اوقات ممکن است در تمام طول روز، دچار تنش و عصبانیت نشوید اما استرس ناشی از غذا دادن به بچه‌ها، پرداخت صورت‌حساب یا اتمام یک سخنرانی مهم، همگی می‌توانند باعث تغییر ناگهانی خلق و خوی شما شوند. ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما پیشنهاد می کنیم روز تعطیل را با یک وعده غذایی همراه با فلفل تند به پایان برسانید.

کپسایسین ماده شیمیایی است که باعث تند بودن فلفل قرمز می شود. وقتی فلفل تند می خورید، بدن شما با ترشح اندورفین به سوختگی گرما پاسخ می دهدو افزایش اندورفین در شب به از بین بردن استرس آخر روز کمک می کند و باعث می شود تا شما هم چنان قبل از خواب نیز خوش اخلاق باشید.

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا