4 عامل که زیبایی و جوانی پوست را به خطر می اندازد!

افراد زیادی هستند که هزینه ی زیادی برای زیبایی پوست یا بدن خود می پردازند و روش های گران قیمتی را امتحان می کنند، غافل از اینکه مسائل ساده اما مضری هستند که زیبایی و جوانی شما را به خطر می اندازند و باعث می شوند تا مسن تر به نظر برسید. در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین عواملی که زیبایی و جوانی شما را به خطر می اندازند، بررسی کنیم.

رو بالشی

اکثر مردم رو بالشی کتانی، پنبه ای یا کتان را چون بسیار ارزان هستند و به راحتی شسته می شوند، انتخاب می کنند. اما روبالشی های ساخته شده از این مواد برای افرادی که به ظاهر خود اهمیت می دهند مضر است. چرا؟

چون روبالشی هایی پنبه ای اکثرا ضخیم هستند و چین و چروک روی پوست در افرادی که دوست دارند به پهلو یا شکم بخوابند را افزایش می دهد. از طرفی این مواد، محیط مناسبی برای رشد باکتری ها هستند.

راه حل چیست؟ به جای استفاده از رو بالشی های پنبه ای از ابریشم استفاده کنید. ابریشم گران تر است اما بادوام است و به دلیل جنسی که دارد باعث ایجاد چین و چروک در پوست نمی شود و از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

مصرف بیش از اندازه شکر

همانطور که همه ما می دانیم، شکر باعث افزایش وزن می شود. اما آخرین تحقیقات نشان می دهد که این ماده، باعث پیری زودرس و التهاب پوست نیز می شود. در یک ارگانیسم، شکر مولکول هایی تولید می کند که به کلاژن و الاستین که مسئول پوست زیبا و صاف هستند حمله می کند.

راه حل چیست؟ مصرف شکر را متوقف کنید و به جای آن از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل، خرما، توت خشک، شیره انگور و… استفاده کنید.

زیبایی و جوانی

استفاده از صابون

قرن بیست و یکم، قرن بهداشت است. مردم عاشق این هستند که بدن خود را صاف، تمیز و خوشبو نگه دارند. اما شستشوی روزانه پوست با موادی مانند صابون که PH بالایی دارد، می تواند باعث از بین رفتن سد دفاعی طبیعی پوست شود. این سد دفاعی ما را از شر باکتری ها نجات می دهد و حتی از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

راه حل چیست؟ همیشه برچسب مواد تشکیل دهنده محصولات پوستی را بخوانید و از شوینده ملایم متناسب با نوع پوستتون استفاده کنید.

توالت فرنگی

همه ما می دانیم که تمیز نگه داشتن توالت و شستن دست ها مهم است. اما بسیاری از مردم نمی دانند توالت فرنگی چطور ممکن است به پوست آن ها آسیب برساند. اگر سیفون توالت را با درپوش بالا بکشید، باکتری ها و میکروارگانیسم های بیماری زا به هوا منتقل می شوند و می توانند روی مو، لباس و پوست شما بنشینند.

زیبایی و جوانی

راه حل چیست؟ هر بار قبل از کشیدن سیفون، ابتدا درب توالت فرنگی را ببندید.

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا