چرا شب‌ها از خواب بیدار می‌شویم و چیکار کنیم تا دوباره بخوابیم؟

پزشکان چینی مطمئن هستند که بیدار شدن از خواب در نیمه شب، نشان دهنده ناهنجاری در وضعیت بدن و مشکلات عاطفی است. در هنگام خواب، مغز ما درگیر بازسازی بدن است و به نظر می رسد تمام اندام ها را برای روز بعد مجددا راه اندازی می کند تا انرژی لازم برای روز بعد وجود داشته باشد.

بیدار شدن مداوم از خواب در نیمه شب، برای سلامتی ما خوب نیست. در طب چینی، مشخص شده است که زمان بیدار شدن از خواب شبانه نشان می دهد که کدام اندام ها در عدم تعادل هستند. در این مقاله قصد داریم تا علت بیدار شدن از خواب شبانه را بررسی کنیم و برای اینکه دوباره به خواب بروید، راهکار هایی ارائه کنیم.

مشکلات کیسه صفرا

در طب چینی اعتقاد بر این است که خوابیدن قبل از نیمه شب بسیار مفید است. اگر بین ساعت 23:00 و 01:00 به طور غیر منتظره از خواب بیدار می شوید، این بیداری ناگهانی نشان دهنده مشکلات کیسه صفرا و همچنین احساس ناامیدی در درون شما است.

برای اینکه دوباره به خواب بروید؛ در حالی که چراغ ها هم چنان خاموش است روی تخت بنشینید و آرام زیر قفسه ی سینه سمت راست را ماساژ دهید.این کار به آرام شدن ناحیه کیسه صفرا و عادی سازی تنفس کمک می کند و در عرض چند دقیقه احساس می کنید که در حال به خواب رفتن هستید.

بیدار شدن از خواب

احساس خشم و مشکلات کبد

اگر بین ساعت 01:00 تا 03:00 بامداد از خواب بیدار می شوید، احتمالا دچار مشکلات کبدی هستید و ممکن است با احساس عصبانیت خوابیده و بعد بیدار شده باشید. معمولا خوابیدن با احساس خشم، غیرممکن است.

بنابراین، توصیه می کنیم  که بلند شوید و راه بروید و سعی کنید آرام نفس بکشید، پس از 5 الی 10 دقیقه پیاده روی، به رختخواب بازگردید، معمولا بعد از این کار خوابیدن راحت تر خواهد بود. اگر جواب نداد، دوباره بلند شوید و این تمرین را انجام دهید. به ندرت اتفاق می افتد که کسی بیش از 2-3 این تمرین را تکرار کند و بیدار بماند.

بیدار شدن از خواب

احساس غم و مشکلات ریه

غم در طب چینی با سلامت ریه مرتبط است. اگر حرکات افراد غمگین را زیر نظر گرفته باشید، متوجه می شوید که آنها تمایل دارند خم شوند چرا که اکسیژن به خوبی به بالای ریه ها نمی رسد. در طب مدرن، این یک بیماری محسوب نمی شود و خود فرد احساس نمی کند که مشکل تنفسی دارد. با این حال، این مساله ممکن است در طول سال ها انباشته شود و دیر یا زود منجر به بیماری های سیستم تنفسی شود.

معمولا افراد دارای احساس غم و اندوه که مشکلات ریوی هم دارند، معمولاً بین ساعت 3 تا 5 صبح از خواب بیدار می شوند. برای اینکه دوباره بخوابید، پیشنهاد می کنیم که در رختخواب بنشینید و تنفس عمیق را تمرین کنید، به این صورت که در حین دم بازوهای خود را بالا بیاورید و در حین بازدم، آن ها را پایین بیاورید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا دوباره احساس خواب آلودگی کنید

بیدار شدن بعد از ساعت 5 صبح

اگر بین ساعت 5 تا 7 صبح از خواب بیدار می شوید این مساله خوبی است. اگر سرحال از خواب بیدار می‌شوید،این به این معنا است که بهترین زمان برای بیدار شدن است. با این حال، اگر می‌خواهید بخوابید، توصیه می کنیم شکم تان را با حرکات دایره ای در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.  این کار باعث می شود که انرژی لازم برای بیدار شدن در بدن دوباره پایین بیاید و احساس خواب آلودگی کنید.

بیدار شدن از خواب

بینه یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا