طاق باز بخوابید تا سالم تر بمانید!

خوابیدن به پشت ، که بیشتر به عنوان خوابیدن طاق باز شناخته می شود ، فواید زیادی برای سلامتی دارد که ممکن است تا الان توجهی به آن نداشته باشد. بر اساس یک مطالعه معتبر در سال 2017 ، اکثر مردم با نزدیک شدن به بزرگسالی ترجیح می دهند به پهلو بخوابند؛ با این وجود دلایل منطقی زیادی وجود دارد که به شما ثابت می کند بهتر است وضعیت خواب خود را تغییر دهید.

طاق باز خوابیدن می تواند باعث بهبود مواردی مانند یکنواخت نگه داشتن ستون فقرات، کاهش فشار بر روی قفسه ی سینه و بهبود تنفس، کاهش سردرد، جلوگیری از چین و چروک و ایجاد جوش و … شود. در این مقاله قصد داریم تا تاثیر طاق باز خوابیدن را روی این موارد بررسی کنیم.

بهبود تنفس

زمانی که به پهلو یا روی شکم می خوابید، دیافراگم ممکن است جمع تر از حالت عادی باشد و فشرده شدن آن احتمالا باعث می شود که تنفس عمیق و باکیفیتی نداشته باشید، بنابراین در حین خواب اکسیژن کمتری دریافت خواهید کرد.

مطالعات متعددی نشان می دهند که تنفس عمیق دیافراگمی باعث کاهش استرس و بهبود روحیه در هنگام بیدار شدن از خواب می شود.

طاق باز خوابیدن

کاهش گردن درد و کمر درد

خوابیدن به پشت فشار کمتری را بر ستون فقرات و در نتیجه گردن و کمر وارد می کند. خوابیدن روی شکم بیشترین فشار را به مهره های گردن وارد می کند در حالی که در حالت طاق باز منحنی طبیعی ستون فقرات به خوبی با استفاده از بالش های طبی حفظ می شود و گردن درد کمتری خواهید داشت.

یک منبع معتبر در سال 2017 اشاره کرد که خوابیدن به پشت با هر دو دست در طرفین یا روی سینه بهترین راه برای جلوگیری از گردن درد و کمر درد است.

کاهش چین و چروک و پف زیر چشم

خوابیدن به پهلو و روی صورت، باعث سفت و کشیده شدن پوست می شود و به خاطر تماس مستقیمی که بین صورت و بالش وجود دارد، باعث ایجاد چین و چروک صورت خواهد شد.

از طرفی وقتی روی صورت می خوابید، مایعاتی که زیر پوست هستند در ناحیه ی خاصی جمع می شوند و باعث پف زیر چشم و ورم صورت خواهد شد، طاق باز خوابیدن فشاری به صورت وارد نمی کند و در نتیجه صورت و زیر چشم ها ورم نخواهند کرد.

طاق باز خوابیدن

بهبود جوش های پوستی

شستشوی منظم صورت، کاهش مصرف شکر و … راه حل هایی برای افزایش شادابی و شفافیت پوست هستند اما در هنگام خواب چه اتفاقی می افتد؟ معمولا چربی پوست و مو جذب بالش می شود و در هنگام خواب به راحتی به پوست منتقل می شود و باعث ایجاد مشکلات پوست و مو مانند جوش، سوزش و قرمزی می شود.

در حالی که طاق باز خوابیدن باعث می شود تا صورت تماس کمتری با بالش داشته باشد و این آلودگی ها جذب پوست نشود و در نهایت کمتر دچار جوش و مشکلات پوستی شوید.

بینه، فقط یک فروشگاه نیست

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا