تفاوت انواع پوست با پوست دهیدراته چیست؟

اکثر افراد به دنبال داشتن پوستی شاداب و سالم هستند اما در وهله ی اول باید با اصطلاحات رایج و مهم پوستی آشنا باشید تا بتوانید با توجه به اتفاق پیش آمده، اقدام لازم را انجام دهید. پوست کم آب یکی از مواردی است که معمولا افراد آن را با پوست خشک اشتباه می گیرند بنابراین لازم است تا با این نوع پوست بیشتر آشنا شوید.

پوست دهیدراته به چه پوستی گفته می شود؟

همه ی انواع پوست حتی پوست های بسیار چرب نیز ممکن است دهیدراته شود. هنگامی که آب و رطوبت کافی به سلول های پوستی نرسد، پوست اصطلاحا دهیدراته می شود. مشخصات پوست کم آب رنگ پریدگی، خارش، قرمزی، التهاب، حساسیت، پوسته پوسته شدن و زبری است.

پوست کم آب

تفاوت پوست دهیدراته با انواع پوست

پوست خشک از تولید چربی کافی ناتوان است، اما پوست دهیدراته با کمبود آب مواجه است. پوست خشک یکی از انواع پوست (چرب، پوست مختلط و…) به شمار می رود. در حالی که پوست دهیدراته نوعی مشکل موقتی است که پوست را درگیر می کند.

پوست خشک با استفاده مرتب از مرطوب کننده ها، سرم ها، امولسیون ها و موارد مشابه قابل درمان است، اما پوست کم آب با درمان های موضعی، تغییر رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی درمان می شود.

آیا پوست چرب دهیدراته می شود؟

معمولا کسانی که پوست چرب دارند، مستعد آکنه و جوش هستند و محصولات ضد آکنه استفاده می کنند. این محصولات حاوی سالیسیلیک اسید (BHA) و بنزوئیل پراکسید هستند که باعث تحریک پوست، تشدید قرمزی ناشی از آکنه و پوسته پوسته شدن پوست می شوند که این می تواتد در بلند مدت باعث بروز کم آبی پوست شود.

پوست کم آب

نحوه ی تشخیص پوست دهیدراته

قسمتی از پوست روی گونه خود را به آرامی نیشگون گرفته و بکشید. ممکن است پس از انجام این عمل تعدادی چین و چروک به چشمتان بخورد. اگر هنگامی که پوستتان را رها کردید این چین و چروک ها سریعا از بین نرفتند، دارای پوست دهیدراته هستند.

مراقبت از پوست دهیدراته

به طور مرتب از یک سرم آبرسان مناسب و باکیفیت استفاده کنید. استفاده از سرم آبرسان قبل از مرطوب کننده در رفع کم آبی پوست بسیار موثر است.

به طور مرتب پوست خود را لایه برداری کنید. تجمع سلول های مرده پوست بر میزان جذب رطوبت پوست تاثیر می گذارد، پس لازم است دوبار در هفته پوست را لایه برداری کنید.

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا