کاهش خطر بیماری های قلبی با رژیم غذایی غنی از لبنیات پرچرب!

بر اساس تحقیقات جدید که نشان می دهد مصرف لبنیات پرچرب برای سلامت قلب نه تنها بد نیست بلکه مصرف بیشتر لبنیات پرچرب ممکن است با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط باشد.

این مطالعه که توسط یک تیم بین المللی از متخصصان انجام شد ، این دیدگاه را به چالش می کشد که آیا باید از محصولات لبنی پرچرب مانند پنیر ، ماست و شیر به دلیل داشتن چربی اشباع شده بالا، باید خودداری کرد یا خیر؟

رژیم غذایی غنی از لبنیات پرچرب یا کم چرب؟

محققان با اندازه گیری غلظت خون، میزان چربی لبنیات را در 4150 فرد 60 ساله سوئدی ارزیابی کردند. آنها شرکت کنندگان را به مدت 16 سال و 6 ماه،  زیر نظر گرفتند و در این مدت تعداد افراد فوت شده بر اثر سکته قلبی و یا سایر بیماری های قلبی عروقی ثبت کردند.

در نتیجه محققان دریافتند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی برای شرکت کنندگانی که لبنیات پرچرب مصرف می کردند، کمتر از سایرین بود و در نهایت آن ها به این نتیجه رسیدند که مصرف بیشتر لبنیات پرچرب، ارتباطی با احتمال ابتلا به بیماری قلبی و افزایش خطر مرگ ندارد.

مصرف لبنیات پرچرب

 

ادامه ی تحقیقات روی تاثیر لبنیات پرچرب

17 مطالعه ی دیگر روی 43 هزار نفر از مردم کشور های آمریکا، انگلیس و دانمارک انجام شده است که نتیجه ی تحقیق اول را تایید کردند و نتایج نشان داد که مصرف بیشتر چربی لبنیات ارتباطی با افزایش ریسک بیماری های قلبی ندارد.

البته در این مطالعات از سن، سبک زندگی افراد، عادات غذایی و تمامی فاکتور هایی که ممکن است منجرب به بیماری های قلبی شود، صرف نظر شده است و صرفا بر روی میزان چربی لبنیات تمرکز داشته است.

مصرف لبنیات پرچرب

 

کلام آخر

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد نوع چربی رژیم غذایی یا منبع چربی رژیم غذایی در واقع مهمتر از میزان چربی است. این بدان معنی است که مفید بودن چربی لبنیات کاملا به این بستگی دارد که ما چه نوع لبنیاتی مصرف می کنیم نه اینکه چه مقدار چربی لبنی مصرف می کنیم.

به عنوان مثال ، مصرف پنیر قبلاً با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط بوده است ، در حالی که یک مطالعه بزرگ آمریکایی که در آوریل منتشر شد ، مصرف کره را با خطر مرگ و میر بیشتر مرتبط می داند. البته این مطالعه هنوز کامل نشده است و تحقیقات بیشتری لازم است.

نتایج این تحقیق در مجله Plos Medicine منتشر شده است.

بینه فقط یک فروشگاه نیست!

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا