تمرینات تنفسی مفید، مناسب بیماران کرونایی

با توجه به اینکه کرونا ویروس سیستم تنفسی را مورد حمله قرار می دهد و عوارض ناشی از آن شامل مواردی مثل تنگی نفس، کاهش حجم ریه، کاهش سطح اکسیژن و سرفه های خشک است؛ افراد برای پیشگیری و بهبود کرونا می توانند این تمرینات را که برای افزایش حجم ریه در بیماران کرونایی توصیه شده است را انجام دهند.

تمرینات افزایش دهنده حجم ریه

در اینجا چند نمونه از تمرینات تنفسی مناسب برای بیماران کرونایی را ذکر کرده ایم

تمرینات تنفسی بیماران کرونایی

تمرین تنفسی اول

روی صندلی بنشینید و دست ها را به سمت روبرو قرار دهید، هنگام دم ( ازبینی)، دست ها را از هم باز کنید و به سمت عقب ببرید و در بازدم (از دهان و به صورت لب غنچه ای) دست ها را به سمت یکدیگر برگردانید.

توجه داشته باشید که مدت زمان بازدم باید بیشتر از دم باشد و به صورت فوت کردن هوا به بیرون از ریه ها باشد.

تمرین تنفسی دوم

در حالت ایستاده باشید و دست هایتان را به صورت ضربدری جلوی تن قرار دهید. هنگام دم دست ها را از هم باز کنید (از تنه دور کنید) و هنگام بازدم، دست ها را به سمت جلو و نزدیک به هم بیاورید.

تمرین تنفسی سوم

روی صندلی بنشینید و دست ها را به سمت روبرو قرار دهید، هنگام دم (از بینی) دست ها را از هم باز کنید و به سمت عقب ببرید و در بازدم (از دهان و بصورت لب غنچه ای) دست ها را به سمت یکدیگر برگردانید. مدت زمان بازدم باید بیشتر از دم باشد و به صورت فوت کردن هوا به بیرون از ریه ها باشد.

تمرین تنفسی چهارم

روی صندلی بنشینید و دست ها را روی شانه ها قرار دهید، هنگام دم (از بینی) دست ها را به سمت عقب ببرید و هنگام بازدم (از دهان و بصورت لب غنچه ای) دست ها را به سمت جلو بیاورید.

تمرین تنفسی پنجم

روی صندلی بنشینید و دست ها را جلوی بدن قرار دهید، هنگام دم (از بینی) دست ها را به سمت عقب برده ( از هم دور کنید) و هنگام بازدم ( از دهان ) دست ها را به سمت جلو ( نزدیک به هم ) آورید.

بینه یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا