آیا ریسک انتقال ویروس کرونا در هواپیما بالاست ؟

پرواز اگر قصد دارید از طریق پرواز به سفر کاری و یا تعطیلات بروید ، ممکن اسن این سوال برایتان پیش بیاید که آیا ریسک ابتلا به کووید 19 در هواپیما وجود دارد ؟ بله . امکان دارد.

اما میزان این احتمال چقدر است ؟ هنوز میزان ریسک ابتلا به این ویروس در هواپیما مشخص نیست. هم چنان دانشمندان در حال انجام تحقیقات و شناخت بیشتر این ویروس هستند.

اول از همه ، بیایید روشن باشیم – هر نوع سفر در حال حاضر خطر ابتلا به COVID-19 را افزایش می دهد.

البته نگرانی در مورد پرواز کاملا طبیعی است . اینکه شما در یک فضای بسته با مسافرانی که ممکن است مبتلا به این ویروس باشند و یا حتی ازبیماری خود اطلاعی نداشته باشند، قرار میگیرید.  اما بسیاری از کارشناسان می گویند خطر کلی ابتلا به ویروس در هواپیما نسبتا کم است.

کم خطر بودن ، تا حدی به سیستم چرخش هوا در اکثر هواپیماها برمی گردد که هر 2 تا 3 دقیقه هوای اتاق را با هوای تازه جایگزین می کند. بعلاوه ، اکثر هواپیماها مجهز به فیلترهای ذرات معلق با کارایی بالا (HEPA) هستند ، مشابه فیلترهای مورد استفاده در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستان که 99.9٪ ذرات را فیلتر می کنند

هنوز اطلاعات زیادی در مورد این ویروس نمی دانیم و دو مطالعه اخیر نشان می دهد که حضور در کابین  هواپیما کاملا بدون خطر نیست در یک مورد ، مسافری که از هواپیمای لندن به هانوی ویتنام پرواز می کرد ، باعث آلودگی 15 همسفر شده است.

در مورد دیگر ، چهار مسافر هواپیما از بوستون به هنگ کنگ پس از پرواز با COVID-19 بیمار شدند. از آنجا که آزمایش هریک از آنها دقیقاً از همان SARS-CoV-2 مثبت است ، محققان کاملاً معتقدند که حتماً در پرواز یکدیگر را آلوده کرده اند. لازم به ذکر است که هر دو این پروازها در اوایل ماه مارس انجام شده بودند – قبل از اینکه ماسکها مرتباً استفاده شوند و هر دو پروازها طولانی بودند ، یکی بیش از 10 ساعت و دیگری بیش از 15 ساعت,هنوز مشخص نیست در صورت وجود ، زمان پرواز ممکن است چه نقشی در خطر ابتلا COVID-19 در پرواز داشته باشد.

احتمالاً مدتی زمان خواهد برد تا محققان به ما بگویند دقیقاً چه شرایط و رفتاری احتمالانتقال COVID-19 هنگام پرواز را افزایش می دهد.

پرواز

 

Airport

خطر قرار گرفتن در معرض کووید -19 را کاهش دهید

در ضمن ، اگر تصمیم دارید با هواپیما سفر کنید ، با دقت برنامه ریزی کنید تا خطر قرار گرفتن در معرض کووید -19 را کاهش دهید. سعی کنید خطوط هوایی یا پروازهایی با ظرفیت نشستن کمتری را انتخاب کنید تا فضای بین مسافران به حداکثر برسد.

خط هوایی را که به ماسک نیاز دارد انتخاب کنید و همیشه در فرودگاه و هواپیما ماسک خود را بپوشید. از برداشتن ماسک خود برای خوردن و نوشیدن خودداری کنید. سعی کنید از استفاده از توالت هواپیما خودداری کنید زیرا فضای بسته ممکن است میکروبهای بیشتری را در هوا و روی سطح داشته باشد. تا آنجا که ممکن است بین خود و دیگران فاصله قرار دهید. قبل و در حین پرواز از مایع ضد عفونی کننده دست استفاده کنید یا دستها را به طور مکرر بشویید.

توجه داشته باشید که ما در اینجا در مورد فضای داخل هواپیما صحبت می کنیم که کاملا قابل کنترل است . اما شما قبل از اینکه سوار هواپیما شوید. در محیط فرودگاه با افراد و سطوح بسیار زیادی در تماس هستید . پس اگر به سفر با هواپیما فکر می کنید فضای فرودگاه را نیز مد نظر قرار بدهید. هر سفری ممکن است ریسک ابتلا و انتقال ویروس را به شما و نفراتی که در مقصد منتظر شما هستند افزایش بدهد. یا ممکن است شما در حین بازگشت از سفر ویروس کووید – 19 را برای خانواده خود به عنوان سوغاتی ببرید .

قبل از سفر به این موضوع فکر کنید که آیا یک سفر ارزش این ریسک ها را دارد ؟ و اگر سفر را انتخاب کردید ، 14 روز قرنطینه را بعد از پرواز مد نظر قرار دهید .

 

برای مشاهده فیلم های آموزشی به آپارات بینه سر بزنید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا