باور های غلط درباره دوران قاعدگی

همه ی ما ممکن است باور هایی داشته باشیم که توسط بزرگتر ها از بچگی نسل به نسل منتقل شده است. توی این مقاله قصد داریم تا باور های غلط درباره قاعدگی زنان را با هم بررسی کنیم.

در دوران قاعدگی، نباید حمام کرد

برخی فکر می کنند که حمام کردن یا حتی دوش گرفتن در طول قاعدگی خطرناک است. این به این دلیل است که آب داغ خونریزی را تحریک می کند یا به این دلیل است که آب از خونریزی شما جلوگیری می کند که می تواند اثرات بدی داشته باشد.

در حالی که آب داغ می تواند به تحریک جریان خون کمک کند، این در واقع می تواند به تسکین دردهای قاعدگی و کاهش تنش عضلانی کمک کند. هیچ دلیلی برای عدم حمام یا دوش گرفتن در طول قاعدگی وجود ندارد؛ چرا که احساس تمیزی میتواند حال شما را بهتر کند تا راحت تر با این دوران کنار بیایید.

باور های غلط درباره قاعدگی

در دوران قاعدگی نباید ورزش کرد

دکتر پاملا کوری، گفت: “ورزش به تسکین علائم مرتبط با قاعدگی کمک می کند. می تواند باعث شود احساس بهتری داشته باشید، راحت تر تمرکز کنید و احساس انرژی کنید. همچنین می تواند دردهایی مانند گرفتگی عضلات، کمردرد و سردرد را کاهش دهد پس ورزش نکردن در این دوران یکی از باور های غلط درباره قاعدگی است.

باور های غلط درباره قاعدگی

در دوران قاعدگی امکان بارداری وجود ندارد

یکی از بزرگترین تصورات غلطی که درمورد پریود وجود دارد این است که رابطه جنسی در دوران قاعدگی نمی تواند موجب بارداری شود. این تصور کاملا غلط است، رابطه جنسی محافظت نشده در دوران قاعدگی می تواند منجر به بارداری شود. دوره پریود زمانی است که کمترین شانس بارداری وجود دارد اما با این حال احتمال بارداری صفر نیست و به شدت بستگی به چرخه قاعدگی زنان دارد.

باور های غلط درباره قاعدگی

در دوران قاعدگی نباید موها را رنگ کرد

تصور غلط دیگر این است که موها در این دوران رنگ نمی گیرند یا دکلره درست انجام نمی شود. اما این موضوع هم اشتباه است زیرا تغییرات هورمونی مشکلی در تولید چربی مو ایجاد نمی کنند. اما در نظر داشته باشید که در این دوران موها شکننده می شوند و بعد از رنگ کردن باید از سرم ها و آبرسان های مناسب استفاده کرد.

باور های غلط درباره قاعدگی

در دوران قاعدگی نباید واژن را تمیز کرد

خیلی از افراد بر این باور اند که در دوران قاعدگی حتی نباید به واژن آب زد، این در حالی است که این یک باور غلط است و تمیز نکردن واژن ممکن است باعث عفونت و بوی بد شود و از طرفی امکان ابتلا به عفونت و خارش در این دوران بیشتر است.

باور های غلط درباره قاعدگی

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا