آزمون آشنایی با باید ها و نباید های دیابت نوع 2

اگر دیابت نوع 2 دارید یا در خطر دیابت هستید، می دانید که نوشابه، شیرینی و دونات اصلا برایتان خوب نیستند. به این علت که خوردن مقدار زیادی مواد قندی و کربوهیدرات های تصفیه شده به مرور زمان می تواند باعث بالا رفتن قند خون و مقاومت به انسولین شود، که آسیب های جدی به کلیه، چشم ها، اعصاب و قلب را به همراه دارد.

ایمی هس، متخصص تغذیه و دیابت در مرکز دیابت دانشگاه شیکاگو می گوید: اجتناب از عوارض طولانی مدت این بیماری به چیزی بیشتر از نخوردن غذاهای قندی نیاز دارد. علاوه بر کنترل کربوهیدرات ها، افرادی که دیابت نوع 2 دارند باید غذاهایی بخورند که فشار خون بالا، کلسترول بالا و وزن اضافی شان را پایین بیاورد. به عنوان یک راهنمای کلی باید گفت غذاهای سرشار از پتاسیم، کلسیم ، فیبر، منیزیم، و ویتامین های A، C، و E انتخاب مناسبی هستند. حتی چربی ها نیز اگر سالم باشند و به اندازه کافی مصرف شوند مناسب هستند.

قزل آلا سرشار از اسید چرب امگا ۳ است، که مشخص شده به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند، و همچنین اثرات مفیدی بر روی عوامل خطر ابتلا به دیابت دارد از جمله التهاب و فشار خون بالا. راهنمای انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند هفته ای دو وعده ماهی سرشار از امگا ۳ میل کنید.

با انجام این آزمون اطلاعات خود را از بیماری دیابت و باید ها و نباید های آن محک بزنید.

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا