آزمون آشنایی با تاثیرات استرس بر سلامت قلب

داشتن استرس بیشتر از حد، برای سلامت قلب مضر است. اگر بیشتر وقت ها استرس دارید و نمی توانید آن را کنترل کنید؛ ممکن است به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا، درد در قفسه‌ سینه، یا ضربان قلب نامنظم دچار شوید. در این مقاله قصد داریم تا تاثیر استرس روی قلب را بررسی کنیم.

ما باید بدانیم که استرس چه تاثیری بر روی قلب ما می گذارد تا بتوانیم جلوی آن را بگیریم و سلامت خود را حفظ کنیم. استرس به تنهایی می‌تواند یک مشکل اساسی برای قلب باشد. استرس فشار خون ما را افزایش می دهد. با توجه به آمار به دست آمده در مورد تاثیر استرس بر روی قلب انسان، استرس با تغییرات و نحوه لخته شدن خون ارتباط مستقیم دارد. هر چقدر استرس بیشتر باشد احتمال حمله قلبی نیز بیشتر است.

بیماری های ناشی از استرس

اگر قلب برای زمان طولانی در معرض افزایش یافتن هورمون های استرس قرار بگیرد اثرات مخربی ایجاد می کند. استرس می تواند موجب افزایش یافتن تقاضای اکسیژن در بدن، اسپاسم رگ های خونی قلب و عدم ثبات الکتریکی در سیستم هدایت قلب شود. استرس موجب افزایش یافتن ضربان قلب و فشار خون می شود. همچنین موجب می شود قلب برای تولید کردن جریان خون مورد نیاز برای بدن، سخت تر کار کند.فشار خون بالا برای زمان طولانی مضر است و می تواند موجب سکته قلبی، نارسایی قلبی، ضربان قلب غیر طبیعی و سکته مغزی شود.

با انجام این آزمون اطلاعات خود را درباره تاثیر استرس روی قلب بالا ببرید.

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا