راهکارهای خانگی ساده برای کنترل چربی موی سر

پوست سر و مو با مشکلات زیادی در طول روز مثل آلودگی، استرس، مواد شیمیایی و سبک زندگی غلط مواجه است. بنابراین ریزش مو، نازک شدن مو و فعالیت بیش از حد چربی ها روی پوست سر باعث ایجاد مشکلاتی می شوند. پوست سر و موها مانند پوست صورت نیاز به مراقبت دارند. پوست سر چرب می تواند باعث ایجاد خارش و شوره و مشکلات دیگر شود، اما به نظرتان راهکارهای درمانی برای چربی موی سر چیست؟ اگر مایل به یادگیری این راهکار ها هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

سه بار در هفته موهایتان را بشویید

شستن موها یک راه حل کلیدی برای خلاص شدن از شر چربی اضافی پوست سر است. منافذ روی پوست سر چربی ها را درون خود نگه می دارند و شستن آن ها به اندازه مناسب و با محصول با کیفیت از چرب شدن بیش از حد جلوگیری می کند. 2 الی 3 بار در هفته موهای خود را شستشو دهید. البته می توانید یک روز در میان هم این کار را انجام دهید و فقط باید مطمئن شوید که شامپوهای شما فاقد مواد شیمیایی سخت هستند.

هرگز به پوست سرتان نرم کننده نزنید

فرقی ندارد که پوست سر شما خشک یا چرب است. استفاده از نرم کننده روی پوست سر به شدت منع می شود زیرا پوست سر شما را چرب می کند و ریزش مو و رشد باکتری را افزایش خواهد داد. البته منظور ما این نیست که اصلاً از نرم کننده استفاده نکنید اما نرم کننده را به نوک موها بزنید و کمی به سمت بالا بروید اما به پوست سر نزدیک نشوید.

مراقب تغذیه خود باشید

رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سلامت پوست سر دارد. غذاهای چرب و غذاهای سرخ کردنی باعث افزایش چربی موی سر می شوند. بنابراین مصرف چربی های اشباع را با یک رژیم سالم غذایی و چربی ها و کربوهیدرات ها های سالم جایگزین کنید، امگا 3 را در رژیم غذایی فراموش نکنید و از سبزیجات و میوه هایی که مکمل های طبیعی و مغذی دارند استفاده کنید.

 

پوست سر چرب

سرکه سیب استفاده کنید

زمانی که چربی زیادی روی پوست سر وجود داشته باشد، احتمال رشد عفونت های قارچی افزایش پیدا می کند. زمانی هم که رشد عفونت از کنترل شما خارج شود، عاملی برای چرب شدن پوست سر، حساسیت زیاد و ایجاد شوره می گردد.

پوست سر چرب

بهترین راه برای مبارزه با عفونت قارچی، شستن مو با استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب میزان اسیدیته مو را متعادل می کند و از وز بودن آن می کاهد. 2 قاشق چای خوری سرکه سیب را با دو فنجان آب ترکیب کنید و آن را به پوست سر خود بزنید و سپس موهایتان را با آب نسبتاً خنک بشویید. حداقل 2 الی 3 بار در هفته این روش را پیاده کنید.

 شانه سر را تمیز کنید

تمیز کردن شانه به دفعات منظم باعث می شود که چربی زیادی روی موی سر شما قرار نگیرد زیرا شانه ها به دلیل برخورد با موی آلوده حاوی باکتری هستند و در نتیجه وجود این باکتری ها و انتقال آن ها به پوست سر باعث افزایش چربی می شود. شانه های خود را هر پنج روز یک بار با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. هر دو ماه یک بار نیز شانه های خود را عوض کنید.

منبع: نمناک

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا