درمان سریع تبخال با روش های خانگی

ویروس هرپس سیمپلکس که با نام HSV نیز شناخته می شود، یک عفونت ویروسی است که باعث تبخال تناسلی و دهان می شود. بسیاری از مردم با این ویروس، بدون علامت زندگی می کنند، به این معنی که آنها ویروس را بدون شیوع یا دوره فعال تبخال دارند.

برخی دیگر ممکن است دوره‌هایی از تاول‌ها یا زخم‌های کوچک پر از مایع را تجربه کنند. این تاول ها بیشتر در ناحیه تناسلی یا دهان و لب ها ظاهر می شوند، اما می توانند روی دست ها یا انگشتان و سایر قسمت های بدن شما نیز ظاهر شوند.

بر اساس برآوردهای سازمان جهانی بهداشت:

در سال 2016 حدود 67 درصد از جمعیت زیر 50 سال جهان HSV-1 دهانی یا تناسلی داشتند.

در سال 2016 حدود 13 درصد از افراد بین 15 تا 49 سال، HSV-2 داشتند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که بیش از 90 درصد از بزرگسالان تا زمانی که به 50 سالگی می رسند دارای آنتی بادی HSV-1 هستند.

متخصصان هنوز راهی برای درمان تبخال پیدا نکرده اند، اما داروهای ضد ویروسی و درمان های خانگی می توانند باعث کاهش شدت علائم شوند، در این مقاله قصد داریم تا راهکار های درمان سریع تبخال را بررسی کنیم.

راه های درمان سریع تبخال با روش های خانگی

یخ یا کمپرس سرد: یخ به کاهش ورم، قرمزی و درد تبخال کمک می کند؛ یک تکه یخ را در یک دستمال تمیز و نرم بگذارید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی تبخال قرار دهید. این درمان را هر 3 الی 4 ساعت یکبار تکرار کنید.

دمنوش بادرنجبویه: بادرنجبویه دارای تانین و پلی فنولیک است که خواص ضد ویروسی دارد، یک تا دو قاشق چای خوری از برگ های خشک شده بادرنجبویه را در یک لیتر آب داغ بریزید و اجازه دهید 10 دم بکشد و بعد بنوشید. روزانه 3 تا 4 لیوان از این دم نوش را میل کنید. همچنین می توانید روغن بادرنجبویه را 4 تا 5 بار در روز مستقیما روی تبخال خود قرار دهید.

درمان سرفه

چای کیسه ای: چای کیسه ای دارای خواص ضد ویروسی و آنتی اکسیدان هایی است که به بهبود زخم کمک می کند. یک عدد چای کیسه ای خیس شده را به مدت 5 دقیقه روی تبخال قرار دهید.

آلوئه ورا: این گیاه دارای قدرت شفابخشی طبیعی و خواص ضد باکتریایی است که به بهبود عفونت ناحیه آلوده کمک می کند. روزی 2 الی 3 بار ژل آلوئه ورا را روی تبخال قرار دهید.

سیر: سیر به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و ورم و درد ناشی از تبخال را کاهش می دهد. یه حبه سیر را از وسط نصف کنید و آن را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی تبخال قرار دهید. توجه داشته باشید که ممکن است هنگام استفاده از سیر بر روی تبخال، احساس سوزش داشته باشید، که رطرف خواهد شد.

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا