چرا صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب گردن درد دارم؟

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که بعضی صبح ها با احساس گردن درد یا کمردرد از خواب بیدار شده باشید. این اتفاق باعث می شود، تا روزتان را با گردن درد شروع کنید و تا آخر روز بی حوصله و عصبانی باشید. توی این مقاله قصد داریم دلایل ایجاد گردن درد را بررسی کنیم و بعد یک راه حل برای رفع این مشکل ارائه دهیم.

دلایل ایجاد گردن درد در هنگام بیدار شدن از خواب

حالت خواب

بعضی از افراد عادت دارند که هنگام خواب به حالت های مختلف و نامناسبی می خوابند، که در بیشتر مواقع علت این گردن درد به دلیل حالت غلط خواب است. اگر حالت مچاله می خوابید یا گردن خود را زیاد خم می کنید، در اثر مدت زمان طولانی فشار زیادی به گردن وارد می شود و تنش زیادی به گردن وارد می کند.

حرکت ناگهانی

گاهی اوقات حرکت ناگهانی در خواب مثل جا به جایی سریع، تکان دادن ناگهانی بدن، می تواند باعث سفت شدن عضلات گردن شود. ضربه و چرخیدن در هنگام خواب باعث ایجاد تنش و استرس در گردن و ستون مهره ها می شود.

بالش نامناسب

سر و گردن برای ساعات طولانی روی بالش قرار می گیرد، واضح است که بالش نامناسب به طور صحیح از سر و گردن شما حمایت و نگهداری نمی کند و شما دائما احساس گردن درد و سردرد خواهید داشت.

بالش طبی راه حلی برای کاهش گردن درد

بالش طبی نوعی بالش درمانی است که برای بهبود کیفیت خواب و محافظت از سر و گردن طراحی و ساخته شده است. این نوع بالش‌ها از فومی تشکیل شده‌اند که بر اساس مزیت حافظه‌دار بودن از سر و گردن هنگام خواب محافظت می‌کند.

مواد اصلی تشکیل‌دهنده این بالش‌ها از پلیمری با نام پلی اورتان است که معمولا برای ساخت مبلمان، تشک، صندلی‌های ماشین و… از آن استفاده می‌شود. بالش مموری فوم نوعی کف پلی اورتان است که با ترکیب مواد شیمیایی الاستیک شده است. این بدان معناست که با هر فشار بالش تغییر شکل داده و با وضعیت سر و گردن شما هماهنگ می‌شود.

بالش طبی

این نوع بالش‌ها مطابق با سر و گردن طراحی شده‌اند. طبق تحقیقات صورت گرفته و مشاهده نتایج، بالش‌های طبی نقش مؤثری در کاهش درد و بهبود کیفیت خواب دارند. تا به حال هیچ شواهدی مبنی بر مضر بودن ساختار و مواد تشکیل‌دهنده این نوع بالش وجود نداشته و به اثبات نرسیده است.

مزایای استفاده از بالش طبی

کاهش دردهای جسمانی متخصصان بالش طبی را برای پیشگیری از عوارض و تسکین درد در بعضی از بیماری‌ها مانند آرتروز، سردرد، فیبرومیالژیا و… پیشنهاد می‌دهند. اگر راه حل هایی مانند انجام حرکات کششی، یوگا، فیزیوتراپی و … را امتحان کردید اما باز هم بعد از بیدار شدن از خواب احساس گردن درد دارید، پیشنهاد می کنیم که بالش طبی را امتحان کنید.

مناسب برای پوست بالش‌های معمولی در طولانی مدت باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت می‌شوند. بالش‌های طبی با توجه به بافت نرمی که دارند در کاهش چین و چروک بسیار تأثیرگذار هستند. همچنین هنگام استفاده از این بالش‌ها حساسیت پوستی برای شخص ایجاد نمی‌شود.

استفاده از این بالش‌ها از بروز پف چشم نیز جلوگیری می‌کند. در هنگام خوابیدن به پهلو ، در اثر فشاری که به یک طرف صورت وارد می شود، مایعات اطراف چشم در یک جا جمع و باعث پف چشم می‌شوند. برای پیشگیری از این اتفاق شما باید سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید و استفاده از بالش طبی در این زمینه به شما کمک زیادی می‌کند.

کاهش خروپف مردم از قدیم می دانند که برای برطرف کردن خروپف باید بالش فرد مقابل را جابجا کنند، اگر خروپف کردن شما هنگام خواب ناشی از قرار گرفتن سر و گردن به شکل نادرست بر روی بالش باشد، بالش طبی کمک می کند تا سر و گردن شما به درستی روی بالش قرار بگیرد.

اگر شما هم با اختلال در خواب مواجه هستید و از دردهای جسمی در ناحیه سر، گردن یا کمر رنج می‌برید، می‌توانید برای تهیه انواع بالش طبی باکیفیت متناسب با بودجه ای که در نظر دارید به فروشگاه آنلاین بینه مراجعه کنید.

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا