باور های غلط درباره لیزر موهای زائد

درباره ی لیزر موهای شایعات و اطلاعات نادرستی در ذهن مردم جا گرفته است، در این مقاله قصد داریم تا برخی از باور های غلط در مورد لیزر موی زائد بدن که توسط علم پزشکی و متخصصان رد شده است را بررسی کنیم.

لیزر موهای زائد به اندام های داخلی آسیب می رساند

واقعیت : مردم بر این باور اند که لیزر موهای زائد، ممکن است به اندام های داخلی بدن مانند کبد، کلیه، قلب و … آسیب برساند. لیزر موهای زائد، انرژی لازم برای نفوذ به داخل بافت های بدن را ندارد و فقط انرژی آن در حدی است که روی فولیکول مو تاثیر بگذارد؛ چه برسد به اینکه به اندام های داخلی بدن برسد و به آن آسیب برساند.

به گفته DermaNetwork ، لیزری که برای حذف موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد، تنها به  لایه ی سطحی پوست نفوذ می کند. افرادی که ادعا میکنند لیزر موهای زائد، موجب از کار افتادن کلیه و کبد می شود افراد صادقی نیستند.

لیزر موهای زائد می تواند باعث ناباروری می شود

واقعیت : با توجه به گفته ی آژانس حفاظت از محیط زیست؛ تشعشع شدید، می تواند باعث بروز مشکلات باروری شود. به عنوان مثال قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض اشعه ایکس می تواند برای بدن خطرناک باشد؛ اما این در حالی است که میزان انرژی اشعه لیزر موهای زائد اصلا در حد و اندازه  اشعه ایکس نیست و همانطور که در بالا اشاره کردیم , اشعه لیزر موهای به بافت سطحی پوست نفوذ می کند و به اندازه ای قوی نیست که به اندام داخلی شما آسیب برساند و یا موجب نازایی شود.

لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود

واقعیت :لیزر موهای زائد باعث سرطان نمی شود. به گفته دکتر دبورا، لیزر برای درمان انواع مختلفی از سرطان ها یا آسیب های پوستی به کار می رود .  انرژی موجود در نور لیزر به صورت سطحی بوده و هرگز به عمق پوست وارد نمی‌شود. دستگاه‌های لیزر به گونه‌ای ساخته شده‌اند که تنها پیاز مو را هدف بگیرند. البته، پزشک نیز باید در این کار مهارت داشته باشد تا نور لیزر را به صورت مستقیم و طولانی مدت بر روی پوست قرار ندهد.

سالن‌های آرایشی نیز می‌توانند لیزر انجام دهند

واقعیت: این تصور که هر کسی می‌تواند لیزر موی زائد انجام دهد اشتباه است. مهم‌ترین عامل موفقیت در این کار، استفاده صحیح از اشعه لیزر است که باید توسط افراد مجرب و با دستگاه‌های بدون عیب انجام شود. اشتباه در این کار می‌تواند باعث عوارضی از قبیل تغییر رنگ پوست، عفونت، سوختگی و اسکارهای دائمی شود. به همین دلیل اکیداً توصیه می شود که این کار را در مراکز تخصصی پوست تحت نظارت متخصص پوست انجام دهید.

لیزر موهای زائدخطرناک است

واقعیت: لیزر موهای زائد فولیکول مو را هدف قرار می دهد نه چیز دیگر! با توجه به این که این روش غیر تهاجمی است عوارض جانبی آن بسیار کم است.و هرچند که تورم و قرمزی تا یک روز ممکن است باقی بماند ولی موقت است و با استفاده از پک یخ و هم چنین ژل آلوئه ورا می توان این آثار را بهبود بخشید. آثار لیزر روی پوست مشابه آثار آفتاب سوختگی خواهد بود و حتی بلافاصله بعد از لیزر می توانید سر کار برگردید. بعضی پوست های حساس به خصوص اگر تیره باشند ممکن است کمی سوختگی را تجربه کنند که باید با پزشک در میان بگذارند .هر چند این عارضه بسیار نادر است.

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا