باور های غلط درباره امیکرون

امیکرون (Omicron)، آخرین سویه نگران‌کننده کرونا از نظر سازمان جهانی بهداشت که ابتدا B.1.1.529 نامیده می‌شد، حالا دیگر به مهم‌ترین و شایع‌ترین سویه ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده است؛ در این مقاله قصد داریم تا باورهای غلط درباره امیکرون را بررسی کنیم.

باورهای غلط درباره امیکرون

امیکرون سرماخوردگی ساده است 

خیر امیکرون هم یک نوع جهش کرونا است که عوارض و علائم ابتلا به امیکرون برای همه یکسان نیست. بعضی از افراد ممکن است نوع شدید تری از ابتلا به آن را تجربه کنند.

واکسن زدم پس امیکرون نمی گیرم

خیر، واکسن ها ایمنی 100% ایجاد نمی کنند. به دلیل جهش های زیاد، اثر واکسن ها در برابر ابتلا کمتر شده است اما هم چنان کمک می کند که موارد فوتی و بستری کمتری داشته باشیم.

دوران قرنطینه 5 روز است

خیر، به توصیه منابع معتبر حداقل 10 روز است. براساس تحقیقات هم چنان پس از 5 روز امکان انتقال ویروس و ناقل بودن فرد وجود دارد.

تست کرونام منفی شده پس کرونا ندارم

خیر، با هر علامتی خودتان را قرنطینه کنید. با توجه به شرایط حساس و شباهت موجود بین علائم امیکرون و سرماخوردگی با شروع هر نوع علامتی خودتان را قرنطینه کنید.

کودکان امیکرون نمی گیرند

خیر، متاسفانه کودکان هم مبتلا می شوند. با توجه به اینکه بیشتر کودکان هنوز واکسینه نشدند و جهش جدید سرایت پذیری بالایی دارد، باید بیشتر مراقب کودکان باشید.

قبلا کرونا گرفتم پس ایمن هستم

خیر، متاسفانه یکی از باورهای غلط درباره امیکرون این است که فرد قبلا مبتلا شده دیگر به کرونا مبتلا نمی شود؛ اما لازم است بدانید که امکان ابتلای مجدد وجود دارد چرا که قدرت ابتلای امیکرون به مراتب بسیار بیشتر از دلتا است و به گفته بعضی منابع، احتمال ابتلای مجدد به امیکرون برای چندمین بار وجود دارد.

امیکرون درگیری ریه ندارد

خیر، امیکرون هم می تواند ریه را درگیر کنید. براساس گزارش، درگیری ریه در امیکرون کمتر از دلتا است اما هم چنان وجود دارد.

همه که می گیریم پس فرقی نداره رعایت کنیم یا نه 

خیر، با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک استاندارد و مناسب، می توان به راحتی از ابتلا به امیکرون پیشگیری کرد.

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا