آیا شیر بادام جایگزین مناسبی برای لبنیات است؟

شیر بادام یک نوشیدنی مغذی است که با بادام و آب درست می شود و در این نوشیدنی اصلا از شیر استفاده نمی شود. شیر بادام طعم سبکی دارد و بسیاری از مردم طعم آن را نسبت به سایر شیرهای گیاهی بیشتر می پسندند. از شیر بادام می توان به عنوان جایگزینی به جای شیر لبنیات استفاده کرد، چرا که سرشار از مواد مغذی است.

این نوشیدنی مغذی برای افرادی که نمی توانند شیر گاو استفاده کنند یک جایگزین عالی است و شما می توانید شیر بادام را با خیساندن، آسیاب کردن و صاف کردن بادام خام تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم تا فواید شیر بادام را به طور دقیق تری بررسی کنیم:

سرشار از ویتامین E

شیر بادام منبع عالی ویتامین E است و به طور طبیعی حاوی 22 درصد از نیاز روزانه توصیه شده به ویتامین E را تامین می کند. ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد که با التهاب و استرس مبارزه می کند.

آنتی اکسیدان ها مولکول های اضافی به نام رادیکال های آزاد را که می توانند باعث استرس، التهاب و بیماری شوند و به سلول های بدن آسیب برسانند، از بین می برند. شواهد نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ویتامین E ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

ویتامین E خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می دهد و همچنین ممکن است برای سلامت استخوان و چشم مفید باشد. جالب است بدانید که این ویتامین در بهبود توانایی بدن برای کاهش ذخیره چربی نقش دارد.

منبع خوبی از کلسیم

شیر لبنیات منبع کلیدی کلسیم در رژیم غذایی بسیاری از افراد است. 100 گرم شیر کامل حاوی 123 میلی گرم کلسیم است. از آن جایی که شیر بادام اغلب به عنوان جایگزینی برای شیر لبنیات استفاده می شود، منبع خوبی از کلسیم است و 100 گرم از آن حاوی 17 درصد کلسیم است.

کلسیم یک ماده معدنی مهم با فواید بسیاری برای سلامتی است، که در رشد و حفظ استخوان های قوی و سطح فشار خون سالم نقش دارد. همچنین خطر شکستگی و پوکی استخوان را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان داد که در گروهی از زنان 65 ساله و بالاتر مبتلا به پوکی استخوان که به مدت 84 روز، ماست غنی شده با کلسیم و ویتامین D مصرف می کردند، عمل عضروف سازی باسرعت بیشتری انجام گرفته است.

سلامت پوست

شیر گاو ممکن است در بزرگسالان و نوجوانان باعث ایجاد آکنه شود. اگر نگران جوش و آکنه هستید، شیر بادام ممکن است جایگزین خوبی برای پاکسازی پوست شما باشد. به این دلیل که بسیاری از انواع شیر بادام منابع عالی ویتامین E هستند.

در یک مطالعه، 36 زن 35 ساله و بالاتر به مدت 12 هفته نوشیدنی های حاوی کلاژن و ویتامین از جمله ویتامین E مصرف کردند. نتایج نشان داد که در مقایسه با گروهی که این نوشیدنی را مصرف نکرده بودند، پوست هیدراته و شاداب تری داشتند.

این نتایج نشان می دهد که ویتامین E در سلامت پوست نقش مهمی داشته دارد اما با این حال، اثرات آن را نمی توان به تنهایی به ویتامین E نسبت داد. بنابراین، مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل که حاوی ویتامین E نیز می باشد ممکن است به سلامت پوست کمک کند.

نوشیدنی مغذی شیر بادام

طرز تهیه شیر بادام در خانه

برای تهیه 2 فنجان شیر بادام، فقط به 2 ماده نیاز دارید: بادام و آب. ابتدا 1/2 فنجان (65 گرم) بادام خام را برای یک شب خیس کنید. بعد از آن ابتدا پوست بادام هارا جدا کنید و در مخلوط کن بریزید سپس 2 فنجان آب اضافه و مخلوط کنید تا مخلوط شیری و خامه ای شود.

مخلوط به دست آمده را با اسنفاده از یک پارچه ی نخی تمیز صاف کنید. می توانید با تنظیم مقدار آب شیر بادام خود را غلیظ یا رقیق تر کنید. شیر را می توانید تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید.

بینه یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا