چرا مصرف ویتامین D برای بدن ضروری است؟

ویتامین D یکی از ویتامین‌هایی است که بدن ما برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. نور خورشید یکی از منابع مهم این ویتامین به شمار می رود با این حال جذب و ساخت ویتامین D در افرادی که سن کمتر با پوست روشن تری دارند به مراتب بهتر از کسانی که پوست تیره و یا سن بالایی دارند، انجام می شود. مصرف ویتامین D فواید زیادی برای بدن دارد که در این مقاله قصد داریم آن ها را بررسی کنیم:

قوی نگه داشتن استخوان ها

داشتن استخوان های سالم از شما در برابر بیماری های مختلف از جمله راشیتیسم محافظت می کند. راشیتیسم اختلالی است که باعث می شود کودکان استخوان های ضعیف و نرمی داشته باشند و علت آن کمبود ویتامین D در بدن است. بدن به ویتامین D نیاز دارد تا بتواند از کلسیم و فسفر برای ساخت و تحکیم استخوان ها استفاده کند.

مصرف ویتامین D

کمک به جذب کلسیم

ویتامین D همراه با کلسیم به ساخت استخوان ها کمک می کند و استخوان ها را قوی و سالم نگه می دارد. اگر استخوان ها ضعیف باشند، می تواند منجر به پوکی استخوان، پایین بودن تراکم استخوان و درنهایت باعث شکستگی استخوان شود. ویتامین D هنگامی که به صورت خوراکی یا از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید مصرف شود، به ویتامین فعال تبدیل می شود که باعث جذب بهینه کلسیم از رژیم غذایی خواهد شد.

کار با غدد پاراتیروئید

غدد پاراتیروئید با برقراری ارتباط با کلیه ها، روده و اسکلت، کلسیم خون را متعادل نگه می دارند. زمانی که کلسیم کافی و ویتامین D فعال کافی در رژیم غذایی وجود داشته باشد، کلسیم رژیم غذایی جذب شده و در سراسر بدن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر دریافت کلسیم ناکافی باشد یا ویتامین D کم باشد، غدد پاراتیروئید کلسیم را از استخوان ها تامین می کنند تا کلسیم خون را در محدوده طبیعی نگه دارند.

عوارض کمبود ویتامین D برای سلامتی چیست؟

دریافت ویتامین D کافی نیز ممکن است با محافظت در برابر شرایط زیر و احتمالاً کمک به درمان آنها، به حفظ سلامتی شما کمک کند. این شرایط می تواند شامل موارد زیر باشد:

خستگی، ضعف عضلانی، سرماخوردگی و عفونت های تنفسی مکرر، افسردگی، بیماری قلبی و فشار خون بالا، دیابت، عفونت ها و اختلالات سیستم ایمنی،شکستگی استخوان در افراد مسن، برخی از انواع سرطان مانند سرطان روده بزرگ، پروستات و سینه

مصرف ویتامین D

منابع ویتامین D چیست؟

شما می توانید ویتامین D را از راه های مختلفی دریافت کنید. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

قرار گرفتن در معرض آفتاب. معمولاً 15 تا 20 دقیقه سه روز در هفته کافی است، مصرف غذا های غنی از ویتامین D، مصرف مکمل های حاوی این ویتامین باشد.

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا