رابطه بین سلامت روان و آلرژی

تحقیقات نشان داده است افرادی که مبتلا به آلرژی هستند نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض بیماری های روانی قرار می گیرند و به این نتیجه رسیده اند که سلامت روان و آلرژی با هم در ارتباط اند.

به تازگی یک مطالعه جدید بر روی رابطه بین آلرژی و شرایط سلامت روان مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار داده است.

گزارشات به دست آمده همگی یک نتیجه را اعلام کردند اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مشکلات سلامت روان باعث ایجاد مشکلات دیگر در بدن می شود به اثبات نرسیده است .

تحقیقات نشان داده است، افرادی که به بیماری های آلرژیک مبتلا هستند به احتمال زیاد به بیماری های روانی نیز مبتلا می شوند به عنوان مثال شخصی که مبتلا به درماتیت آتوپیک است، احتمال اینکه به بیماری هایی مانند افسردگی ، اسکیزوفرنی ، اضطراب مبتلا شود، زیاد است.

بیماری های سلامت روان شامل افسردگی، اختلال افسردگی اساسی، اضطراب، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی می باشد درنهایت محققان شواهدی مبنی بر ارتباطی که بین بیماری آلرژیک و سلامت روان وجود داشته باشد، پیدا نکردند.

بیماری های روانی که با آلرژی در ارتباط اند

افسردگی: این مطالعه ارتباط قوی بین اختلالات افسردگی و آلرژی را به طور کلی تأیید کرد. آسم و تب یونجه نیز به شدت با افسردگی مرتبط هستند.

سلامت روان و آلرژی

اضطراب: آلرژی به طور کلی با اضطراب همراه بود ، آسم و تب یونجه باعث اضطراب هم می شود

اختلال دوقطبی: آسم و آلرژی به طور کلی با اختلال دوقطبی مرتبط بود.

اسکیزوفرنی: تنها آلرژی مرتبط با اسکیزوفرنی تب یونجه بود. با این تفاوت که اثر برعکس دارد یعنی افراد مبتلا به تب یونجه کمتر احتمال دارد به اسکیزوفرنی مبتلا شوند.

سلامت روان و آلرژی

درگیری روانی : طبق تحقیقات آلرژی به طور کلی با روان رنجوری یا درگیری روانی مرتبط بود. تب یونجه نیز به میزان کمتری با این بیماری همراه بود.

این مطالعه نتیجه‌گیری می‌کند که «تعدادی مطالعه بر روی روابط بین بیماری آلرژیک و سلامت روان تکرار شده است ولی به نتیجه قطعی نرسیده است

بینه یک کلیک تا سلامتی 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است ؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا