تاثیرات شگفت انگیز کدو حلوایی برای بدن

کدو حلوایی معمولاً به عنوان یک سبزی تلقی می شود اما جالب است بدانید که از نظر علمی یک میوه محسوب می شود، زیرا حاوی دانه است. اما از طرفی از نظر تغذیه ای بیشتر شبیه سبزیجات است تا میوه ها.

کدو حلوایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و 94% آن را آب تشکیل داده است و نسبتاً کم کالری است. همچنین این ماده ی مغذی دارای مقدار زیادی بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند.

شاید خیلی از افراد علاقه ی چندانی به مصرف این ماده ی غذایی ارزشمند نداشته باشند؛ به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا فواید کدو حلوایی برای بدن را دقیق تر بررسی کنیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن است که بدن قادر است آن را به ویتامین A تبدیل کند. مطالعات نشان می دهد که ویتامین A سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بدن راحت تر با عفونت ها مبارزه خواهد کرد؛ در حالی که افراد مبتلا به کمبود ویتامین A، سیستم ایمنی ضعیف تری دارند.

کدو تنبل دارای مقدار زیادی ویتامین C است که می تواند تولید گلبول های سفید خون را افزایش دهد و به سلول های ایمنی کمک می کند تا بهتر عمل کنند. به غیر از این دو ویتامین ذکر شده، کدو تنبل منبع خوبی از ویتامین E و آهن است که همه اینها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

کدو حلوایی

سلامت پوست

وجود آنتی اکسیدان در کدو حلوایی باعث شده تا این ماده ی غذایی به عنوان یک ضد چرو‌ک عالی و طبیعی برای پوست عمل کند، از طرفی وجود مقادیر زیادی از ویتامین C باعث تحریک سلول های کلاژن ساز پوست می شود و پوست را سالم تر و شاداب تر نگه می دارد.

مطالعات نشان می دهد که کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن می توانند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کنند و پس از خوردن مواد غذایی حاوی این ماده، به اندام های مختلف از جمله پوست منتقل شوند؛ این مواد به محافظت از سلول های پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه های مضر UV کمک می کنند.

تقویت بینایی و پیشگیری از بیماری های چشمی

ویتامین A، لوتئین و زاکسانتین موادی هستند که ممکن است باعث تقویت و محافظت از بینایی شوند. تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین A یک علت بسیار شایع برای نابینایی است و خوشبختانه کدو حلوایی سرشار از بتاکاروتن است که باعث ساخت ویتامین A در بدن می شود.

در تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از 22 مطالعه، دانشمندان دریافتند افرادی که بتاکاروتن بیشتری مصرف می کنند، به طور قابل توجهی کمتر در معرض ابتلا به بیماری آب مروارید قرار می گیرند. علاوه بر این وجود مقادیر مناسبی از آنتی اکسیدان ها در کدو حلوایی، از بروز آسیب رادیکال های آزاد به سلول های چشم جلوگیری می کند.

کدو حلوایی

بینه یک کلیک تا سلامتی 

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا