سنجش اطلاعات عمومی درباره ی بی خوابی

مشکلات بی‌خوابی که در روان‌شناسی خواب مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد و ناتوانی در به خواب رفتن یا ناتوانی در خواب عمیق را می‌گویند. کم‌خوابی در واقع بیماری به حساب نمی‌آید بلکه جزء علائم بیماری محسوب می‌شود. کم‌خوابی معمولاً ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است. از دیگر علل کم خوابی، می‌توان احساس عدم امنیت، ترس از تنهایی، افسردگی و مصرف کافئین را نام برد.

مشکلات بی خوابی

کم‌خوابی در بین زنان ۱٫۴ برابر مردان رایج است. بنابر آمارهای وزارت بهداشت آمریکا سالانه ۶۴ میلیون نفر از آمریکایی‌ها از کم‌خوابی رنج می‌برند. مصرف داروهای ضدافسردگی، قرص‌های خواب‌آور می‌تواند برای درمان موقت این بیماری مفید باشد؛ اما بهترین راه برای درمان بی‌خوابی مراجعه به مشاور است.

از مشکلات بی خوابی می توان به مواردی مانند: کاهش بهره ذهنی، خطر افسردگی، ضعف سیستم ایمنی، فشار خون، چاقی و … اشاره کرد.

دلایل بی خوابی

استفاده از تلفن همراه به دلیل وجود نرم‌افزارهایی مانند شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های پیام‌رسان در آن‌ها یکی از عوامل تأثیرگذار در بی‌خوابی هستند. بردن تلفن همراه در رخت خواب و چک کردن آن پیش از خواب باعث برهم زدن تمرکز پیش از خواب می‌شوند؛ به گونه‌ای که تقریباً بعد از دریافت یا ارسال یک پیغام، بدن برای آنکه بتواند مجدداً به تمرکز لازم برای خواب برگردد به حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. این موضوع به یکی از عوامل بی‌خوابی در عصر حاضر تبدیل شده‌است.

این آزمون اطلاعات شما را درباره ی بی خوابی محک می زند.

با انجام این آزمون اطلاعات خود را درباره مساله ی بی خوابی بالا ببرید

بینه فقط یک فروشگاه نیست!

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: 0.7 ( 1 رای)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا