دلایل اصلی ریزش مو در مردان و زنان چیست ؟

ریزش مو مشکل بزرگی نیست که نتوان آن را درمان کرد، البته برای درمان صحیح نیاز داریم که علت اصلی ریزش مو را پیدا کنیم. ریزش مو تا حدودی طبیعی بوده و بر اساس مطالعات علمی ریزش 80 تا 100 تار مو به طور روزانه طبیعی است و نگران کننده نیست.

علل ریزش مو

1-کمبود پروتئین در رژیم غذایی کمبود  پروتئین در رژیم غذایی، سرعت رشد مو ها را کم می کند و همین علت باعث می شود تصورکنید که ریزش مو های شما زیاد شده است. ماهی، گوشت و تخم مرغ دارای مقدار زیادی پروتئین هستند البته منابع پروتئین گیاهی نیز به خوبی این نیاز را برطرف می کنند.

2-کم خونی در بین بانوان کم خونی بیشتر شایع است و این خود دلیلی بر ریزش مو است . اگر بدن قادر به جذب آهن به مقدار کافی نباشد، امکان ساخت هموگلوبین وجود نخواهد داشت؛ هموگلوبین نقش اکسیژن رسانی را در بدن دارد و اگر اکسیژن کافی برای ترمیم و رشد مو وجود نداشته باشد فرد دچار ریزش مو می شود.

3-کمبود ویتامین B از دیگر علت های ریزش مو کمبود ویتامین گروه B است که برای جبران آن می توان از: هویج ، گوشت قرمز، تخم مرغ، سویا استفاده کرد و از نشانه های کمبود ویتامین B در بدن می توان به بی اشتهایی عصبی / حالت تهوع و… اشاره کرد.

علت اصلی ریزش مو

4-کم آب شدن بدن آب نقش حیاتی در بدن دارد که با هیدراته کردن پوست به ویژه پوست سر از ریزش مو جلو گیری می کند. اگر رطوبت کافی به مو نرسد، مو به اندازه کافی رشد نمی کند پس سعی کنید روزانه به مقدار کافی آب بنوشید و ازمیوه ها و سبزیجات فراوان استفاده کنید.

5- تغییرات هورمونی همانطور که تغییرات هورمونی در اثر بارداری می‌تواند یکی از علل اصلی ریزش مو باشد، قرص‌های ضد بارداری هم می‌توانند باعث ریزش مو شود. در آقایان نیز در اثر تغییرات هورمونی گیرنده‌های هورمونی در پوست سر فعال می‌شوند، فولیکول‌های مو کوچک می‌شوند و ریزش مو آغاز می شود.

درمان ریزش مو

برای درمان ریزش مو از منابع گیاهی می توان استفاده کرد :

1-مصرف اسفناج

2-روغن نارگیل / روغن سیاه دانه /روغن بنفشه

3-استفاده از قرص های تقویت کننده و ضد ریزش

4-استفاده از آب سیر و پیاز

علت اصلی ریزش مو

در صورت ریزش مو ناگهانی و مشاهده التهاب در پوست سر، به پزشک مراجعه کنید.

بیته فقط یک فروشگاه نیست

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است ؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا