مسواک زدن قبل از صبحانه بهتر است یا بعد از صبحانه ؟

اول صبح قبل از خوردن صبحانه بهترین زمان مسواک زدن است زیرا پلاک هایی که روی دندان در طول شب  جمع می شود اگر از بین نرود منبع رشد باکتری ها است و اگر قبل از خوردن صبحانه مسواک نزنیم این پلاک ها همراه با غذا وارد بدن می شود.

از طرفی دیگر بعضی از مردم بلافاصله بعد از خوردن غذا مسواک می زنند تا باقی مانده های غذا را از بین ببرند اما این کار باعث آسیب رساندن به مینای دندان می شود زیرا برخی از غذا ها اسیدی هستند و اگر بلافاصله بعد از غذا خوردن مسواک بزنید، این اسید ها و آنزیم ها در سطح دهان و دندان ها پخش شده و باعث پوسیدگی دندان می شود .

بهترین زمان مسواک زدن

بهترین زمان برای مسواک زدن

بهترین زمان برای مسواک زدن زمانی است که می توانید آن را انجام دهید اما به شرطی که این کار را روزی 2 بار و هر روز تکرار کنید

سریعا بعد از غذا مسواک نزنید ترکیبات موجود در غذا ها و نوشیدنی هایی که می خورید با باکتری های طبیعی موجود در دهان ترکیب می شود و اسید ها و آنزیم های آن به مدت 30 دقیقه در دهان فعال می مانند پس توصیه می شود که بلافاصله بعد از خوردن غذا مسواک نزنید و حداقل 30 دقیقه صبر کنید.

بعضی از غذاها اسیدی تر از بقیه هستند و غذاهایی که نشاسته و کربوهیدرات بالاتری دارند، پلاک دندانی بیشتری تولید می کنند اما برای داشتن دندان های سالم باید رژیم غذایی خود را اصلاح کنید؛ چون اسید این غذا ها می تواند مینای دندان را از بین ببرد و باعث پوسیدگی دندان شود ، از طرفی خوردن زیاد میان وعده در طول روز توصیه نمی شود.

مواد غذایی که در طولانی مدت به دندان آسیب می زند

1-مرکبات اگر گریپ فروت یا مرکبات را دوست دارید مانند نوشیدن آب پرتقال، نباید بلافاصله مسواک بزنید بلکه باید نیم ساعت صبر کنید و بعد مسواک بزنید.

2-نان و شیرینی های پخته شده نان ها باعث تجمع بیشتر پلاک ها می شوند و اگر شیرینی شما دارای شکر و یا خامه باشد اسیدی را تولید می کند که می تواند باعث پوسیدگی دندان شود.

بهترین زمان مسواک زدن

نحوه درست مسواک زدن

بعد از بیدار شدن (قبل از خوردن صبحانه ) یا 30 دقیقه بعد از خوردن صبحانه، دندان هایتان را مسواک بزنید. اگر در طول روز هم مسواک می زنید به یاد داشته باشید که بهتر است نیم ساعت بعد از مصرف مواد غذایی، مسواک بزنید.

از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید و سعی کنید فرچه مسواک را به طرف لثه متمایل کرده و هنگام تمیز کردن دندان ها لثه ها را به آرامی تحریک کنید پس از این که قسمت رویی دندان ها تمیز شد حال به سراغ پشت دندان ها رفته و آن ها را مسواک بزنید. بهتر است مدت زمان مسواک زدن شما بین 3 الی 4 دقیقه باشد.

بینه یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا