آشنایی با فواید پیاده روی

تاثیر پیاده روی بر بدن تقریبا برای همه ی مردم آشکار شده است و بسیاری از مردم از پیاده‌روی به عنوان تفریحی در دنیای مدرن عمدتاً شهری لذت می‌برند و این یکی از بهترین شکل‌های ورزش است. برای برخی، پیاده‌روی راهی برای لذت بردن از طبیعت و فضای بیرون است؛ و برای بعضی دیگر جنبه جسمی، ورزشی و استقامت پیاده روی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

پیاده‌روی انواع مختلفی دارد، مانند پیاده‌روی ساده، پیاده‌روی در ساحل، کوهپیمایی، پیاده‌روی سگی؛ البته بعضی از افراد ترجیح می‌دهند در فضای بسته روی تردمیل یا در یک سالن بدنسازی قدم بزنند که تفاوتی در میزان اثرگذاری استفاده از تردمیل یا پیاده روی در فضای باز وجود ندارد.

پیاده‌روی اخیراً در بین برنامه ریزان شهری در برخی جوامع مورد توجه قرار گرفته‌ است تا زمین‌ها و جاده‌های مناسب برای عابران پیاده ایجاد شود  تا رفت و آمد، خرید و تفریح با پیاده‌روی انجام شود. در ایالات متحده، شبکه فعال زندگی نمونه ای از تلاش هماهنگ برای توسعه جوامع دوستانه‌تر به پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های بدنی است.

در نهایت پیاده روی فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و بهترین و ساده ترین ورزش برای تمامی سنین است که تاثیر زیادی در بهبود روند زندگی و داشتن تناسب اندام افراد دارد. این ورزش باعث سرعت بخشیدن به درمان بسیاری از بیماری ها می شود و می توان آن را به صورت تک نفره و گروهی انجام داد.

با انجام این آزمون اطلاعات عمومی شما درباره ی فواید پیاده روی بیشتر از دیگران خواهد بود.
این آزمون به شما ثابت می کند که چرا باید پیاده روی داشته باشید.

بینه یک کلیک تا سلامتی

 

فواید پیاده روی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا