دو روایت از پایان کرونا در ایران؛ از بهمن ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲!

وزیر بهداشت مدعی شده اپیدمی کرونا در بهمن ۱۴۰۰ رخت بر می بندد. در مقابل یک روایت هم هست که از ماندگاری کرونا تا ۱۴۰۲ ، خبر داده و همین موضوع، اذهان را به خود مشغول ساخته است.

به گزارش مشرق، روزهای سخت کرونایی همه را خسته و رنجور و افسرده کرده است. مخصوصاً کادر بهداشت و درمان که از اسفند ۹۸ تا کنون بدون هیچ وقفه‌ای مشغول درمان بیماران درگیر کرونا و البته بیماران غیر کرونایی نیز بوده‌اند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، تا کنون مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۲۴ نفر و مجموع جانباختگان به ۱۱۱ هزار و ۸۹۲ نفر رسیده است. طبق آمار وزارت بهداشت، ۴ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

در چنین شرایطی، موضوع واکسیناسیون مطرح است و اینکه سرعت گرفتن برنامه واکسیناسیون کشوری می‌تواند تعداد زیادی از افراد جامعه را در مقابل بیماری مصون سازد.

بر همین اساس، می‌بایست حداقل ۱۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تأمین شود که البته با توجه به واکسن‌های مصرف شده، به ۹۰ میلیون دوز واکسن دیگر نیاز است.

آن طور که وزیر بهداشت دولت سیزدهم عنوان داشته است؛ تا دهه فجر تمامی جمعیت هدف کشور واکسینه خواهند شد و امید می‌رود اپیدمی کرونا در بهمن ۱۴۰۰، از کشور رخت بر بندد.

کرونا تا ۱۴۰۲ با ما خواهد بود

این در حالی است که مصطفی قانعی عضو کمیته ملی واکسن کرونا، معتقد است که کرونا تا ۱۴۰۲ با ما خواهد بود.

این متخصص ریه، در توضیح استدلال خود برای ماندگاری ویروس کرونا در کشور تا ۱۴۰۲، گفت: در وهله اول واکسن به اندازه کافی و در وهله دوم به تزریق به اندازه کافی نیاز داریم.

قانعی تاکید کرد: مطلوب‌ترین شکل واکسیناسیون این است که ظرف ۳ ماه کل جمعیت را واکسینه کنید، زیرا کسانی که فروردین ۱۴۰۰ واکسن زدند ممکن است در اسفند ۱۴۰۰ آنقدر مصونیت نداشته باشند نسبت به کسی که دی ماه واکسن تزریق کرده است. لذا، توصیه می‌کنیم امسال برای پیشگیری از مرگ، واکسیناسیون انجام شود

منبع:مشرق نیوز

بینه یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: 3.05 ( 1 رای)
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا