راهکار برای عبور از پیک پنجم کرونا

این روز ها که با شروع پیک پنجم کرونا رو به رو هستیم و شیوع دلتا کار را برای مردم و کادر درمان سخت تر کرده است با انجام راهکار هایی می توانیم از پیک پنجم کرونا هم عبور کنیم، به شرطی که اول از همه پیشگیری کنیم و بعد هم در صورت ابتلا، مراقب علائمی که داریم باشیم.

در پیک پنجم اگر هوشمندانه عمل نکنیم، اگر ماسک نزنیم، با یک فاجعه مواجه خواهیم بود. در این مقاله راهکار هایی برای عبور از پیک پنجم کرونا را ذکر خواهیم کرد.

راهکار برای پیک پنجم کرونا

اگر کوچکترین علائمی از سرماخوردگی دارید، حتما خودتان را از بقیه خانواده جدا کنید. نسبت به علائمی مثل عطسه، آبریزش بینی، سرفه، تب و… بی تفاوت نباشید.

اگر تنگی نفس دارید، تا زمان رسیدن کمک همراهان، پنجره ها را باز کنید؛ به روی شکم بخوابید و نفس آرام و عمیق بکشید.

اگر یک نفر در بین اطرافیانتان مبتلا شده است و شما الان علامت دار هستید، برای انجام اقدامات لازم منتظر جواب تست کرونا نمانید، چرا که ممکن است نتیجه ی تست منفی کاذب باشه، در عوض مدام علائمی که دارید را چک کنید.

در نهایت برای مراقبت از خود و اطرافیانتان، تنها برای کارهای بسیار ضروری از منزل خارج شوید و حتما از دو ماسک استفاده کنید.

علائم درگیری ریوی کرونا

تب بیش از سه روز، سرفه، تنگی نفس، درد در قفسه سینه، بی حالی و ضعف شدید

حتی اگر درصد میزان اکسیژن خون نرمال (یعنی بالای 94% بود)، حتما باید سی تی اسکن ریه انجام دهید چرا که احتمال درگیری ریه با مشاهده ی این علائم بالا است.

راهکار برای پیک پنجم کرونا

نکات مهم در صورت ابتلا به کرونا

از روز اول ابتلا، هر روز چندین نوبت تب و میزان اکسیژن خون را چک کنید. یادتان باشد که اکسیژن خون زیر 94% غیر طبیعی است و نشانه ی خطر است اما این روز ها با شیوع دلتا، افرادی هستند که اکسیژن خون نرمال دارد اما درگیری ریوی داشته اند و بعضی از علائم خطر را داشته اما به آن بی توجه بوده اند.

با توجه به صف های طولانی سی تی اسکن، الزامی به معطل کردن درمان تا رویت سی تی اسکن نیست، چرا که با رویت علائم خطری که بالاتر گفتیم، سریعا درمان باید آغاز شود.

برای درمان الزاما نیازی به تخت بستری نیست، چرا که با مراجعه و شروع درمان به موقع، حتی در خانه هم امکان دریافت دارو های تزریقی وجود دارد. در واقع به تاخیر انداختن درمان تا پیدا کردن تخت خالی بیمارستان، باعث از دست رفتن زمان درمان می شود.

بینه یک کلیک تا سلامتی

 

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا