عدم تاثیر داروی ضدافسردگی در درمان کووید ۱۹

نتایج یک مطالعه نشان داد که داروی ضد افسردگی فلووکسامین (با نام تجاری Luvox) حداقل در دوز اولیه کمتر، هیچ فایده ای ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، شرکت کنندگان در مطالعه ۵۰ میلی گرم از این دارو را دو بار در روز به مدت ۱۰ روز مصرف کردند، به این امید که علائم کووید ۱۹ خفیف تا متوسط را درمان کنند. یک گروه کنترل دارونما مصرف کردند.

دکتر «آدریان هرناندز»، مدیر اجرایی مؤسسه تحقیقات بالینی دوک در دورهام کارولینای شمالی، گفت: «هیچ مدرکی دال بر بهبود شرکت کنندگانی که این دوز فلووکسامین را مصرف کرده بودند در مقابل افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، وجود نداشت.»

محققان میزان بهبودی پایدار یا سه روز بدون علائم را بررسی کردند. حدود ۷۵٪ از شرکت کنندگان هنوز علائم را در روز هفتم گزارش می‌کردند، اگرچه ۸۲٪ از آنها هیچ محدودیتی در فعالیت‌ها گزارش نکردند.

تقریباً ۷۰ درصد از ۱۲۲۷ شرکت‌کننده دو دوز یا بیشتر از واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده بودند.

هرناندز در بیانیه خبری گفت: «این یافته ممکن است نشان دهنده کاهش شدت علائم کووید ۱۹ در یک جمعیت واکسینه شده باشد.»

فلووکسامین یکی از سه داروی مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده است. یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین که برای درمان اختلال وسواس فکری اجباری و افسردگی استفاده می‌شود. این دارو به این دلیل انتخاب شد که شواهد قبلی نشان می‌داد ممکن است التهاب ناشی از ویروس را کاهش دهد.

تیم تحقیق همچنین دارو را با دوز متفاوت ۱۰۰ میلی گرم دو بار در روز به مدت ۱۳ روز آزمایش کرد.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که مصرف ۱۰۰ میلی گرم فلووکسامین دو بار در روز ممکن است در درمان کووید ۱۹ مؤثر باشد.

محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا مصرف ۵۰ میلی گرم دو بار در روز مؤثر است یا خیر. آنها مشاهده کردند که اثربخشی در دوز پایین‌تر فلووکسامین به دست نمی‌آید.

منبع : مهر نیوز

بینه یک کلیک تا سلامتی 

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است ؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا