افرادی که هر سال واکسن آنفلوانزا تزریق می کنند از این سکته هم مصون می شوند

مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه آلکالا، انجام شد، نشان داده است که دریافت سالانه واکسن آنفلوانزا ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد.
به گزارش بهداشت نیوز، به گفته پژوهشگران مطالعات نشان داده که ابتلا به آنفلوانزا خطر سکته مغزی را افزایش می ‌دهد، اما تحقیقات در مورد اینکه آیا دریافت واکسن آنفلوانزا می ‌تواند به محافظت در برابر سکته مغزی کمک کند یا خیر، در حال جمع ‌آوری بوده است. یافته های این مطالعه، نشان داده است، کسانی که به صورت سالانه، واکسن آنفلوانزا دریافت می‌ کنند، کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

محققان در این مطالعه، سکته مغزی ایسکمیک را مورد بررسی قرار داده اند که به دلیل انسداد جریان خون به مغز ایجاد می شود و شایع ترین نوع سکته مغزی است. دانشمندان، داده های مراقبت های بهداشتی 86 هزار فرد در اسپانیا را که حداقل 40 سال سن داشتند مطالعه کردند. تقریبا 14 هزار نفر از این افراد سکته مغزی کرده و 72 هزار نفر تجربه سکته مغزی نداشتند.

محققان، پس از تنظیم عواملی اعم از سن، فشار خون و سطح کلسترول که احتمال سکته مغزی را در افراد افزایش می دهند، دریافتند، به طور کلی، کسانی که واکسن آنفلوانزا دریافت کرده بودند، 12 درصد کمتر از کسانی که واکسن آنفلوانزا نزده بودند، در معرض سکته مغزی قرار داشتند.

پژوهشگران اظهار داشته اند، نتایج ما، دلیل دیگری است که چرا افراد، باید سالانه واکسن آنفلوانزای خود را دریافت کنند، به خصوص اگر در معرض خطر سکته مغزی باشند. پیشگیری از سکته، با انجام چنین اقدام ساده ای، کاملا عاقلانه است.

یافته های تحقیقاتی در مجله Neurology® منتشر شده اند.

منبع : بهداشت نیوز

بینه یک کلیک تا سلامتی 

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است ؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا