حقایقی جالب درباره صدا

حنجره ی شما چیزی بیشتر از یک سیستم تولید صدا است و دنیایی پر رمز و رازتر از آنچه تصور کنید دارد. تا جای ممکن از پچ پچ کردن در هواپیما بپرهیزید. یک متخصص در این باره می گوید :هوا در هواپیما 8 تا 12 درصد رطوبت دارد و این یعنی به اندازه کویر آریزونا خشک است. هوا با رطوبت کم برای تارهای صوتی صحبت کردن را سخت میکند ، بنابراین حداقل میزان صحبت کردن در هواپیما میتواند از آسیب به صدا خودداری کند.

بسیاری از افراد عقیده دارند که صدای ضبط شده آنها با صدای واقعی شان تفاوت دارد دلیل این پدیده، مسیرهای متفاوت انتقال صدای خودمان از طریق گوش میانی و صدای بیرون است.تقریبا برای همه چیزی بدتر از این نیست که صدای ضبط شده خودمان را بشنویم. صدای ما با چیزی که خودمان تصور می کنیم متفاوت است، نازک تر و نخراشیده تر. انگار چیزی کم دارد. قسمت آزاردهنده ماجرا این است که ضبط صوت به ما دروغ نمی گوید صدای واقعی ما همان صدای ضبط شده ماست نه چیزی که خودمان می شنویم.

زمانی که صحبت می کنید، صدای خود را طی ارتعاشاتی داخل جمجمه که به وسیله تارهای صوتی تانبه جریان می افتند، می شنوید. این ارتعاشات جمجمه ی استخوانی را طی کرده و پرده ی گوش را به ارتعاش می اندازد ؛ طی این مسیر استخوانی، از انرژی امواج کاسته شده و قدرتشان کم می شود، و احساس نادرستی از صدای واقعی تان به شما می دهند. به همین علت زمانیکه صدای ضبط شده ی خود را گوش می دهید، قوی تر به نظر می رسد درحالیکه این صدا همان صداییست که دیگران در حالت عادی از شما می شوند.

با انجام این آزمون شناخت خود را درباره صدای خود محک بزنید.

بینه، یک کلیک تا سلامتی

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا