مهار کردن کامل کرونا تا اواسط بهار

طی ماه های گذشته روند همه گیری کرونا در جهان از یک سو به دلیل سرعت یافتن روند واکسیناسیون به سمت مهار شدن رفته و از سوی دیگر ظهور گونه های جدید و جهش یافته چون سویه اومیکرون موجب بروز نگرانی های شدیدی شده است.

در همین راستا گنادی اونیشچنکو ، اپیدمیولوژیست و پزشک ارشد سابق وزارت بهداشت روسیه، به رسانه های خبری اعلام کرد که با توجه به سیاست‌های فعلی جهانی در مبارزه با ویروس کرونا، ساخت واکسن‌های موثر و اقدامات صورت گرفته در راستای پایان دادن به همه‌ گیری، دیدن جهان پس از کرونا در آینده‌ای نزدیک ممکن است و من امیدوارم با رعایت همه این اقدامات پیشگیرانه و تداوم مناسب واکسیناسیون، همه گیری ویروس کرونا تا ماه می (اردیبهشت ماه) تمام شود.

وی در این رابطه تاکید کرد: هنوز تا ماه می زمان زیادی باقی مانده است. اگر ما در حال حاضر تمامی اقداماتی را که لازم است انجام دهیم، حداقل تا آن زمان باید روند شیوع و گسترش ویروس کُندتر شده و در این شرایط می‌توان به کنترل کامل آن امیدوار بود. در حالت خوش بینانه می‌توان ادعا کرد که تا بهار امسال می‌توانیم جشن پایان کرونا را شاهد باشیم.

به گفته این کارشناس، در حال حاضر و با توجه به اینکه واکسن‌های متعدد و مختلفی با روش‌ها و ساختارهای متفاوت بر علیه ویروس کرونا تولید شده‌اند، هیچ زمینه‌ای برای ترس یا اعلام قرنطینه مجدد و کاهش روزهای کاری وجود ندارد.

وی در خاتمه توضیحات خود اضافه کرد: در حال حاضر تمرکز دولت‌های مختلف باید بر انجام سریع‌تر واکسیناسیون به نحوی باشد که همه افراد در خطر و گروه‌های سنی مختلف در برابر این ویروس، مقاوم شوند.

منبع:شهرخبر

بینه یک کلیک تا سلامتی 

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است ؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا