بیماری التهاب مفاصل – ویدئو

آرتریت یا التهاب مفاصل چیست؟

واژه آرتریت برای توصیف درد ، تورم و سفتی در مفصل یا مفاصل به کار می‎ رود . آرتریت یک بیماری واحد نیست و چندین نوع مختلف دارد. شواهد نشان می ‎دهد که حدود 10 میلیون نفر در برخی کشور ها به بیماری آرتریت مبتلا هستند و این بیماری می‎تواند در هر سن و سالی در فرد بروز پیدا کرده و بر مفاصل او تاثیر بگذارد. برخی از انواع آرتریت در افراد مسن شایع تر است.

اگر دچار درد شدید مفاصل شدید و این درد بعد از گذشت چند روز از بین نمی ‎رود باید سریعا به پزشک مراجعه کنید که شناسایی علت درد مفاصل شما، برای ارائه گزینه های مختلف درمانی بسیار مهم است. اگر چه درمانی برای ورم و التهاب مفاصلوجود ندارد اما در سال های اخیر درمان ها بسیار پیشرفت کرده اند و برای بسیاری از انواع آرتریت به خصوص آرتریت التهابی، فواید آشکاری برای درمان در مراحل اولیه بیماری وجود دارد.

شناسایی دقیق علت بروز آرتریت کار دشواری است. چندین عامل سبب افزایش خطر ابتلا به آرتریت در فرد می‎شود که در برخی موارد ابتلا به این بیماری ناشی از ویژگی های ژنی و ارثی می ‎باشد. آرتریت با ایجاد درد سبب دشوار شدن زندگی فرد می‎ شود ، علائم آرتریت از هفته به هفته و حتی روز به روز متفاوت است . بسیاری از انواع این بیماری دارای علائم طولانی مدتی هستند که البته در صورت انجام درمان و رویکرد درست ، می ‎توانید علائم این بیماری را کنترل کنید. در هر شرایطی که باشید ، فعال بودن از نظر جسمی به بهبود سلامت عمومی بدنتان کمک فراوانی می‎ کند.

 

آپارات بینه

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا