وزارت بهداشت آمار سکته‌های قلبی و مغزی را اعلام کند

جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی در سامانه فارس من ، خواستار اعلام آمار سکته‌های مغزی و قلبی در ایران طی 4 سال گذشته شده‌اند.
در این میان جمعی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی در سامانه «فارس من» این خبرگزاری، خواستار اعلام آمار سکته‌های قلبی و مغزی در ایران طی 4 سال یعنی به تفکیک سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸، ۹۱۳۹ و ۱۴۰۰ از سوی وزارت بهداشت شده‌اند.

احسان شریفی‌پور، عضو انجمن سکته مغزی با بیان اینکه سکته مغزی مطالبه جدی در جامعه است، اظهار داشت: سکته مغزی و قلبی به تنهایی 50 درصد مرگ و میر در ایران را تشکیل می‌دهد؛ضمن اینکه سالانه 100 هزار سکته مغزی جدید در کشور صورت می‌گیرد و میزان سکته مغزی در ایران بالاتر از بسیاری از کشورهای دنیاست.

وی افزود: میزان سکته مغزی در ایران 150 در یکصد هزار نفر است؛ چرا که مردم ما دچار چاقی، فشار خون و مصرف سیگار بیشتری هستند و باید این ریزفاکتورها در جامعه پائین بیاید.
وی با بیان اینکه 110 مرکز درمان در کشور امکان درمان سکته مغزی را دارند، گفت: در هر سکته مغزی در هر ثانیه 36 هزار نورون مغز از بین می‌رود و بسیاری از افراد بعد از سکته اول دچار سکته بعدی می‌شوند.

منبع: فارس نیوز

بینه یک کلیک تا سلامتی 

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است ؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا