کمبود دارو، بحران جدید این روزها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،این روزها عده‌ای دنبال داروهایی هستند و پیدا نمی‌کنند که با شنیدن نامشان چشم‌ها از تعجب گرد می‌شود،‌ داروهایی مثل قطره اشک مصنوعی یا اسپری ضدحساسیت بینی و حتی آسپیرین. کم نیستند مراجعانی که در داروخانه‌ها نام این داروها را می‌آورند و جواب «نداریم» می‌گیرند، یا کم نیستند افرادی که برای تهیه قرص کلسیم یا مسکن ادویل از این داروخانه به آن داروخانه می‌روند و کلی می‌دوند تا دارو را پیدا کنند.

عجیب‌تر این که مدتی است کسانی که به هر دلیل به انواع سرم نیاز دارند نیز آن را پیدا نمی‌کنند. فرقی ندارد چه سرمی مورد نیاز باشد؛‌ قندی یا نمکی یا رینگر یا یک سوم و دو سوم. به گواه بیماران و به تایید داروخانه‌دارها مدتی است هیچ سرمی یافت نمی‌شود و کمبود به قدری شدید است که یافتن سرم می‌تواند گوشه لب مردم خسته لبخند بنشاند.

این نابسامانی که در سکوت اتفاق افتاده و تا امروز وزارت بهداشت در مقابلش ساکت بوده ،چند علامت سوال در ذهن مردم ایجاد کرده که چرا وقتی داروهای عادی و معمولی که درکشورمان نیز تولید می‌شوند هم باید گران شوند و هم کمیاب یا نایاب ؟ آیا نظام دارویی کشور به این حد از استیصال رسیده که در تامین داروهای بدون نسخه نیز مشکل دارد؟

باورش سخت است اما قرص ژلوفنی را که تا قبل از بحران اخیر بابت هر ورقش 6000 تومان پول می‌دادیم، اکنون باید 13هزار تومان بخریم یا قرص استامینوفن را تقریبا دو برابر قیمت هفته‌های قبل تهیه کنیم. حتی برای شربت دیفن هیدرامین باید چهار برابر قبل پول بدهیم یا همین اتفاق را وقتی قصد داریم قرص و شربت سرماخوردگی بخریم، تجربه کنیم

منبع: سلامت نیوز

بینه یک کلیک تا سلامتی

 

آیا این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0%

امتیاز کل

خلاصه امتیاز

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا